Els estudis d’impacte ambiental hauran de reflectir, entre altres, aspectes com la definició dels corredors, l’estudi del medi, la identificació i avaluació d’impactes, i les mesures preventives, correctores o compensatòries. Pel que fa a la redacció del Pla especial d’infraestructura ferroviària, definirà la protecció del ferrocarril d’acord amb la legislació urbanística vigent i establirà els diferents nivells de protecció de la xarxa. Els terminis d’execució seran d’onze i sis mesos, respectivament. Per Territori, tant els projectes informatius, com els d’impacte ambiental i el pla especial es fan en paral·lel amb l’objectiu de tenir redactats els estudis informatius l’estiu d’aquest 2020 i la totalitat dels documents aprovats la tardor de 2021.
El nou sistema de tren-tramvia
El tren-tramvia té com a finalitat “mantenir un servei de transport d’alta capacitat, eficient i integrat urbanísticament a partir de la reconversió del corredor ferroviari que ha quedat alliberat per l’interior de Cambrils i Salou un cop ja ha entat en servei de la variant de Vandellòs”, ha informat Territori.
La posada en funcionament del Corredor Mediterrani entre Vandellòs i Vilaseca ha comportat el desviament dels serveis ferroviaris cap al nou traçat, deixant sense servei la línia de la costa entre l’Hospitalet de l’Infant i PortAventura. La proposta que s’impulsa consisteix en reconvertir aquest corredor en un sistema de tren-tramvia. El sistema presenta les característiques d’un tramvia en els trams estrictament urbans, mentre que adopta les funcions d’un tren de rodalia en sortir d’aquests límits.