Dimecres, 24 d'abril de 2024
És notícia

EdT busca el consens polític sobre el projecte de ‘Rambla del Mar’

Avatar photo

L'objectiu de presentar-los la futura 'Rambla del Mar' per a l'eliminació de les barreres ferroviàries del front marítim

L’agrupació de Empresaris de Tarragona (EdT) ha iniciat aquesta setmana una ronda de contactes amb les forces polítiques representades a l’Ajuntament de Tarragona amb l’objectiu de presentar-los la futura ‘Rambla del Mar’ per a l’eliminació de les barreres ferroviàries del front marítim. EdT pretén obtenir el compromís dels principals partits per fer d’aquest projecte una bandera de ciutat per sobre dels tacticismes electorals. El primer a acudir a la convocatòria de EdT ha estat el portaveu del PDeCAT, Dídac Nadal, en un procés que -per deferència- tancarà l’alcalde de la ciutat, Josep Fèlix Ballesteros (PSC).

El president de EdT, Sebastià Cabré, -acompanyat per diversos membres de la agrupació-, va explicar a Nadal les fases previstes a curt i mig termini per fer realitat una intervenció d’enorme complexitat. Com a primer pas, els empresaris van subratllar l’oportunitat històrica de l’arribada del Corredor del Mediterrani a Tarragona per revisar l’actual projecte d’ample ferroviari europeu (tercer fil) i alliberar el litoral de mercaderies a través del traçat optimitzat de la Reus-Roda.

En aquest sentit, EdT sol·licitarà als diferents líders polítics que facin seva la resolució de 20 de juliol de 2017 del Parlament de Catalunya, -aprovada per unanimitat-, que impulsa i prioritza la rehabilitació de la línia Reus-Roda de Barà per al trànsit de mercaderies. La resolució insta el Govern de la Generalitat a “impulsar la recerca de consens en el territori cap a la necessitat de la rehabilitació de la línia Reus-Roda i la seva priorització en el Corredor del Mediterrani, i col·laborar amb el Ministeri de Foment per a facilitar l’aprovació de l’estudi informatiu i l’execució de l’obra”.

EdT considera la solució lògica, en temps i cost, l’aprofitament de trams de l’antic traçat per donar sortida a les mercaderies -incloses les perilloses- del Port de Tarragona i del clúster petroquímic. Els empresaris han explicat a Nadal l’idea d’impulsar una Fundació empresarial per promoure des de la societat civil tota la reforma que comporta el pla director de la ‘Rambla del Mar’

 EdT ha transmès també al PDeCAT la posada en marxa de les quatre comissions de treball per als quatre grans vectors previstos en el pla estratègic redactat per l’expert Joan Miquel Carrillo: el ferroviari (solucions al despropòsit actual, amb les mercaderies per la costa i les persones per fora); l’urbanístic (actuació integral a la Part Baixa en forma d’un nou i modern barri; ecològic (millora de la protecció des de el Francolí fins el Gaià); i patrimonial (estratègia coherent d’usos per als deteriorats espais públics oberts a la mar).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’ICAT impulsarà un Pla d’Igualtat per millorar la situació de la dona en l’àmbit de la justícia

Notícia següent

El Cicle de Primavera de la Cripta de l’Ermita ofereix nou concerts de diferents estils

Notícies relacionades