Es presenta el Pla de Contingència turística de Tarragona

El document conté una sèrie de reptes, com generar confiança amb els potencials visitants de la ciutat o optimitzar la governança turística

Imatge d'arxiu de Laura Castel. Foto CEDIDA

Aquest matí la presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Laura Castel i el cap del Laboratori d’Innovació i Intel·ligència Turística d’Eurecat, Jordi Calabuig, han presentat el Pla de Contingència turística de Tarragona. Aquest document és el fruit de la implicació del sector, a través de les propostes aportades en gran mesura pels agents turístics de la ciutat i que el Patronat ha fet seu per poder-lo estudiar, avaluar i finalment, dur a terme, en els propers quatre mesos.

En aquest sentit, Calabuig ha destacat la important implicació de molts sectors de la ciutat, com son les diferents associacions de restaurants i hotels; així com entitats tan rellevants com la Cambra de Comerç, el Palau de Congressos o l’Autoritat Portuària, entre d’altres. Els àmbits de reflexió i estudi han estat conceptes com l’atractiu de la ciutat; el màrqueting i la comunicació; la governança; la mobilitat; el suport a les empreses o la formació, entre d’altres.

Tots aquests aspectes s’han avaluat donada la situació de crisi de la pandèmia de la covid i s’ha plantejat com el sector turístic se’n pot sortir. D’una banda s’ha debatut l’oportunitat de la ciutat de Tarragona d’una destinació no massificadatranquil·la i propera; que atrau un turisme de proximitat. Els reptes estratègics del Pla de Contingència son quatre: Optimitzar la governança turística i involucrar intensament als agents turístics; recolzar els agents del municipi vinculats a la cadena de valor del turisme; orientar els recursos públics disponibles cap a un seguit d’actuacions que optimitzin l’escenari actual i generar confiança entre els potencials visitants de la ciutat.

Tal i com ha apuntat la consellera i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Laura Castel, “algunes d’aquestes mesures ja s’estan duent a terme i estan començant a donar els seus fruits”. Es refereix a l’anunci de Tarragona Turisme, a la gestió de les platges, a les taules de treball amb tots els sectors implicats durant el confinament, així com a “continuar sumant esforços entre els ens públics i privats”, com a un dels eixos més destacats d’aquest pla, ha finalitzat Castel.