El PSC reclama la reactivació de la compra d’autobusos municipals per renovar la flota

Avatar photo

Floria considera greu que l’Ajuntament hagi aturat l’adquisició de nous vehicles quan els actuals són massa vells

El Partit dels Socialistes de Catalunya considera urgent que l’Ajuntament de Tarragona reactivi el projecte de renovació de la flota d’autobusos municipals de Tarragona, que ha quedat aturada en aquest mandat. “Aquest era un compromís de tots els partits polítics i el projecte estava engegat, amb un compromís de sis nous vehicles anuals”, ha recordat la consellera socialista i expresidenta de l’Empresa Municipal de Transports, Begoña Floria, acompanyada del també conseller, Mario Soler.

Els únics autobusos nous que s’han incorporat a la flota en els darrers mesos són els vuit que va adquirir el Govern Socialista en l’anterior mandat, amb una inversió de 2 milions d’euros. “El compromís eren sis anuals fins a arribar a 29 nous vehicles, amb una inversió d’1,5 milions d’euros anuals, i aquesta ha quedat interrompuda de manera inexplicable i això afectarà greument la situació de la flota, que està molt envellida”.

HI ha 65 vehicles anteriors a 2008, i 3 anteriors a 2015. A aquests, cal sumar els 3 articulats que es van incorporar el 2019 i els 8 de 12 metres que s’han incorporat enguany (comprats durant el mandat del PSC). “És un procés que es pot interrompre i que ha de permetre un gran estalvi energètic perquè tenen un impacte ecològic fins a quaranta vegades menys que els antics”, ha recordat Floria. Per la consellera, Tarragona és una ciutat molt dispersa, amb barris molt allunyats de la ciutat “on el patinet o la bicicleta no són encara alternativa,  per tant cal tenir un sistema d’autobusos urbans modernitzat i en condicions, i és greu que s’hagi aturat tot el procés que ho ha de permetre”.

IMPACTE AMBIENTAL

El regidor socialista Mario Soler ha recordat, per la seva banda, que amb els nous autobusos, tot i ser dièsel, es redueix moltíssim la petjada ecològica, perquè tenen un impacte quasi 40 vegades menor, ja que la flota existent és molt vella i antiga. Cal tenir en compte que, segons la normativa europea, s’ha passat d’un EURO 3, els de la flota anterior, a un EURO 6 B, que és la darrera generació amb un estalvi d’emissions altíssim. “Parlar d’hidrogen, com fa l’actual govern, és quelcom interessant, però ara mateix impossible d’aplicar perquè els processos d’homologació per poder comprar nous vehicles i construir una estació de subministrament que permeti que funcionin serà un procés llarg de com a mínim tres anys o quatre, sinó més” ha dit Soler. En tot cas, “no és incompatible amb continuar la renovació actual perquè sempre s’han de canviar vehicles”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Igualada homenatja el vincle entre el decorador Josep Vilanova i el pintor Palau Ferré

Notícia següent

La Diputació de Tarragona programa sessions tècniques als municipis per lluitar contra la vespa asiàtica

Notícies relacionades