Dissabte, 20 d'abril de 2024
És notícia

El PP de Tarragona proposa una campanya turística orientada al visitant espanyol

Avatar photo

Respecte a les mesures anunciades per l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona per fer front a la crisi de la COVID19, el portaveu José Luis Martín reclama “concreció, transparència, neutralitat i efectivitat”

Aquest matí en roda de premsa els consellers del Partit Popular de Tarragona han manifestat la seva posició vers les recents declaracions de l’equip de govern de l’Ajuntament de Tarragona sobre la situació econòmica municipal i la necessitat de replantejar el pressupost de 2020. El portaveu José Luis Martín ha manifestat el seu acord amb totes les mesures positives que suposin una millora, però ha aclarit: “L’equip de l’alcalde Ricomà només ha fet referència als ingressos que l’Ajuntament deixarà de percebre –dels que ja en som conscients-, però no a l’estalvi que implicarà la no execució de moltes partides pressupostàries: festes majors, festivals, activitats i serveis diversos que suposen milions d’euros”.

En paraules del conseller Martín: “2/3 parts del nostre teixit econòmic està associat al sector serveis. Encara és aviat per saber en quines condicions es tornarà progressivament a la normalitat i com es desenvoluparà la temporada d’estiu, però ja comença a ser tard per a anticipar quina estratègia seguirà l’Ajuntament de Tarragona durant la primera fase de reobertura de negocis i per a preveure les enormes dificultats a les que haurà de fer front el teixit econòmic local”.

En aquest sentit, el portaveu ha fet una valoració de les mesures anunciades per l’equip de l’alcalde Ricomà: “És indignant que als empresaris que han tingut tancats els seus negocis se’ls hi digui que no hauran d’abonar la factura de l’aigua o de la brossa, quan no hi hagut ingressos ni activitat; succeeix el mateix amb l’exempció de la taxa de domini públic pels paradistes durant l’estat d’alarma, quan no han ocupat, òbviament cap espai. D’altra banda, s’ha anunciat una línia de 300.000€ suposadament per a ajudar al comerç, en forma de bonificació del 1/3 de l’IBI. Però no s’ha explicat que aquesta està sotmesa a unes hipotètiques negociacions entre arrendadors i arrendataris. Quant, com i en quin termini han d’abaixar el lloguer un propietari per a obtenir aquesta desgravació? No ho han explicat, i creiem l’Ajuntament no té els mecanismes necessaris per a executar-ho”. I ha afegit: “És el moment d’aplicar mesures de suport directe i real, no de fer política de gestos i de treure xifres que quedaran a un calaix”.

El Partit Popular de Tarragona ha reclamat a l’equip de govern “màxima transparència, neutralitat per a que es beneficiïn totes les empreses del sector i un esforç per a optimitzar la seva eficàcia”. En aquest sentit, el portaveu José Luis Martín ha reiterat la necessitat de “proporcionar un alleujament fiscal en totes les taxes i impostos que graven l’activitat econòmica i que són competència de l’Ajuntament”. I ha afegit: “No salvarà cap negoci l’exempció d’aquestes taxes durant el període en el que han estat sense activitat i sense ingressos. Hem d’aplicar mesures que salvin llocs de treball i que dinamitzin el teixit econòmic quan es pugui reemprendre l’activitat. Per això apostem per aplicar bonificacions per l’any 2020 i deixar la porta oberta per una possible pròrroga al 2021:
Bonificar el 95% de l’import de la taxa d’ocupació pública terrasses, restaurants, comerços i autònoms sotmesos al pagament de l’aquesta taxa.
Bonificar el 95% de l’import de les taxes que abonen els paradistes dels mercats durant els anys.
Bonificar el 95% de l’IBI i de la taxa de la brossa a tots els comerços, restaurants, autònoms, paradistes, etc., que s’han vist afectats per les conseqüències del COVID19.

A més, el Partit Popular de Tarragona proposa “mesures excepcionals –acotades temporalment- de suport al sector de l’hostaleria i la restauració, particularment castigades en aquest context”:
Ampliació de la superfície de les terrasses, per tal de fer compatible els aforaments amb els protocols de distància social que s’exigiran.

Finalment, el portaveu José Luis Martín ha estès la mà a tots els grups municipals per a definir una ambiciosa campanya promocional dirigida a atraure a Tarragona a les famílies i visitants de la resta d’Espanya. Ha explicat: “Hi haurà disponibles prop d’1’5M€ només del pressupost de Cultura i Festes i del Patronat Municipal de Turisme, per les nombroses activitats i accions promocionals que no s’hauran dut a terme aquest any. El conseller Martín ha exigit “estar preparats per a quan es coneguin les dades de reobertura dels allotjaments turístics”. I ha conclòs: “Durant la primera fase de reactivació del sector, es potenciaran els viatges dins d’Espanya: l’Ajuntament ha d’apostar per a promocionar la nostra ciutat com a destinació preferent de les famílies espanyoles”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

L’Ajuntament s’adhereix al decàleg per a la recuperació socioeconòmica dels municipis de Catalunya

Notícia següent

Fins a 57,5 anys de presó pels acusats de la xarxa de pornografia infantil de Tortosa

Notícies relacionades