El Port Tarragona prepara un Med Hub Day 2021 híbrid

Es tracta de la recuperació del format presencial després d’una edició 100% online

La cinquena edició del Med Hub Day 2021, organitzada pel Port de Tarragona i patrocinat  pel clúster ChedMed, se celebrarà el 18 i 19 de novembre, al Seminari de Tarragona. 

Aquesta edició estarà marcada per la recuperació del format presencial, i alhora continuant  essent virtual, en format de congrés híbrid, bilingüe i gratuït, amb un programa ple d’experts  vinculats al sector. 

L’objectiu del V Med Hub Day és promoure, debatre i intercanviar informació sobre els punts  forts i les oportunitats que ofereix el mar Mediterrani com a plataforma logística per a  productes químics i petroquímics. 

Amb aquet objectiu i durant dues jornades, operadors de terminals d’emmagatzematge,  ports, consignataris, transitaris, analistes de mercat i empreses químiques i petroquímiques  es reuniran al Seminari de Tarragona per debatre i aportar idees i novetats en aquesta  “nova normalitat” on el bunkering, el nous combustibles i energies, i la intermodalitat agafaran el protagonisme.  

Un programa d’actualitat 

El Med Hub Day va iniciar la seva marxa l’any 2017, i any rere any ha gaudit d’una xifra  d’assistents a l’alça, aconseguint una consolidació i maduresa entre els esdeveniments del  sector. La darrera edició (virtual) va aplegar més de 120 assistents. 

La cinquena edició començarà el dijous 18 de novembre a les 15 hores, on el president del  Port de Tarragona, Josep M Cruset, donarà la benvinguda a tots els assistents a les  jornades. Seguidament s’iniciarà la primera sessió que tractarà de Ports i terminals i la  jornada es clourà amb un networking i una activitat en línia. 

El Med Hub Day començarà divendres a les 9:30 hores amb la segona sessió sobre  Companyies Petroquímiques i Hubs. La tercera i última sessió amb que acabarà  l’esdeveniment es debatrà un tema de gran importància i actualitat com és la transició  energètica i sostenibilitat. 

Ponents de marcat accent internacional 

Les inscripcions per participar en la 5a edició del Hub Day es poden fer a través del web  www.hubdaytarragona.com fins el dia 15 de novembre a les 14 hores. Les persones  interessades podran triar entre assistir en persona o seguir la trobada a través d’internet.

El programa està format per experts vinculats al sector de la logística, transport i  emmagatzematge de productes petroquímics. 

Entre els ponents internacionals confirmats fins al moment destacar a: 

Ronald Backers format en logística, va començar la seva carrera el 1989 amb Philips a la  distribució física. El 1991 es va incorporar al Port de Rotterdam al departament d’Innovació  Portuària. Va començar amb projectes de logística de contenidors i més tard va treballar en  projectes de desenvolupament del negoci de productes químics i logística i  d’emmagatzematge de líquids a granel i en tancs al departament comercial. 

Olivier Maronneaud és director de la consultoria química de IHS Markit, amb seu a París,  França. Es va incorporar a l’equip de consultoria amb més de 5 anys d’experiència a la  indústria petroquímica, on dirigeix projectes a mida, des de l’anàlisi de la indústria i la  competència fins a la previsió de preus i la diligència deguda comercial en una àmplia  gamma de cadenes de valor. 

Paul Hickin és director de S&P Global Platts. S’incorporà a l’empresa el 2015 i dirigeix el  contingut de petroli i transport marítim d’EMEA. També dirigeix Bunkerworld a nivell  mundial. Paul ha treballat a Fitch Ratings, al Wall Street Journal i Dow Jones Newswires.  També ha treballat com a economista. 

El Port Tarragona referent en líquids a doll  

El Port de Tarragona és un hub mediterrani per a l’emmagatzematge i la distribució de  productes líquids a granel que fa costat a la indústria local amb instal·lacions i  infraestructures de primer nivell per a oferir un servei d’emmagatzematge. 

L’àrea del Camp de Tarragona està considerada com un dels principals hub logístics de  producció, emmagatzematge i distribució de productes petroquímics del sud d’Europa. La  situació estratègica i les seves infraestructures permeten respondre a qualsevol necessitat  logística amb una distribució eficient de tot tipus de productes petroquímics per vaixells,  tren, camió o canonades. 

El conjunt d’empreses de la indústria química i petroquímica de Tarragona, genera una  producció anual de 20 milions de tones, la qual cosa representa el 50% de la producció de  Catalunya i el 25% de tot l’Estat.