El Port Tarragona participa a la jornada “L’eix Tarragona – Lleida a través del túnel de Lilla”

Es tracta d’una infraestructura estratègica per desenvolupar el creixement del Port de Tarragona

El president del Port de Tarragona, Josep M Cruset, ha estat present a la jornada L’eix Tarragona – Lleida a través del túnel de Lilla. Organitzada per la Fundació Cercle d’Infraestructures, la Cambra de Tarragona, la Cambra de Lleida, el Col·legi d’Enginyers de Camins i amb la col·laboració del Port de Tarragona, la jornada s’ha realitzat en format virtual, emès des de la seu de la Cambra de Comerç de Lleida.

En l’acte hi ha intervingut Pere Macias, president de la Fundació Cercle d’Infraestructures; Jaume Saltó, president de la Cambra de Lleida; Laura Roigé, presidenta de la Cambra de
Tarragona i Joan Borràs, representant del Col·legi d’Enginyers de Camins.

Josep Maria Cruset, president del Port de Tarragona ha realitzat una ponència en la taula
rodona sota el nom “Els impactes del túnel de Lilla: territorial, econòmic i social”, acompanyat per Àngel Ferrer, president d’ASOTRANS i Javier Sancho, director del Complex Industrial Repsol a Tarragona. El president del Port ha destacat que “la posada en funcionament del túnel del Coll de Lilla reduirà el temps i els costos en la connexió del Port amb Lleida i Aragó, permetent més moviments diaris, fet que augmentarà la competitivitat.”

Cruset també ha afirmat que “el túnel contribuirà a una major eficiència de consum energètic en el transport de carretera i és una contribució a una assolir una activitat econòmica sostenible, un objectiu que està alineat amb els valors del Port de Tarragona”.

Un avenç per al Port i per al país

L’autovia A-27 és una infraestructura d’alta capacitat que connectarà Tarragona amb Lleida, passant per Montblanc. Aquesta ruta millorarà substancialment les comunicacions de viatgers i mercaderies que uneixen importants zones industrials de l’interior del seu
hinterland amb el Port de Tarragona, servint d’alternativa a la N-240, molt congestionada i
més lenta que la futura autovia.

En la seva ponència, Josep M Cruset ha explicat que “es calcula que hi ha un moviment de 14.000 vehicles diaris, dels quals 2.000 són camions, entre Tarragona i Valls i prop de 3.000 en el tram entre Valls i Montblanc”. El temps en recórrer aquesta distància actualment per la N-240 per a un camió carregat és 16 minuts. Amb l’entrada en servei d’aquest tram de l’A27, un camió a una velocitat de 90 km/hora tardaria 2 minuts en passar el túnel. Per tant, l’estalvi de temps per a un camió és de 14 minuts.

Aquesta reducció de temps, ha conclòs Cruset “suposarà que un camió podrà realitzar 2 viatges al dia entre Tarragona i Lleida” amb un estalvi estimat 5,85 €/camió i trajecte (combustible, ús, temps). En l’actualitat, el camions només tenen la possibilitat de realitzarne un i mig entre Lleida i el Port.

Aquesta és una important fita per al Port de Tarragona ja que connectarà de forma més ràpida amb un dels seus principals hinterlands, Lleida i l’Aragó, zones de gran importància
per a la logística del Port de Tarragona, especialment en moviment de cereals. Una millora
en les connexions en aquesta àrea augmentarà exponencialment el negoci en les dàrsenes
tarragonines especialitzades en productes agroalimentaris