El restaurant Iot de la Platja Llarga posa aquest 1 de novembre el punt final a 35 anys d’història. L’emblemàtic local de restauració ha obert aquest dilluns les seves portes per última vegada i ho ha fet amb una festa de comiat amb els seus clients, que han omplert el restaurant de gom a gom.
Després d’anys de processos judicials, el propietari del Iot ha acabat abaixant la persiana i en els propers mesos la Generalitat, propietària de l’edifici, traurà a licitació la concessió del local.
Una batalla jurídica de tres anys
A principis de novembre de l’any 2018, la Generalitat va comunicar al propietari del Iot que a finals d’aquell mes finalitzava el permís d’ocupació del local que tenien des de 1986 i havien de tornar les claus. En la mateixa situació es trobava el propietari del Tòful, ubicat al pis superior de l’edifici. Però mentre el propietari del Tòful va fer cas i va tornar les claus, el propietari del Iot s’hi va negar.
El local que ocupava el Tòful va sortir a licitació i es va adjudicar per una concessió de 10 anys a uns nous propietaris, mentre la Generalitat reclamava al propietari del Iot que desallotges el local per poder-lo posar en concurs públic. Després de tres anys de recursos judicials que han dilatat el desallotjament en el temps, el Iot tanca i el local sortirà a licitació en els propers mesos.