Aquest matí, Jordi Collado, portaveu d’En Comú Podem Tarragona, ha presentat en roda de premsa una campanya amb cinc accions clau per afrontar els reptes que el turisme planteja a la ciutat. La iniciativa, que coincideix amb la celebració de FITUR, posa el focus en un model turístic caduc i proposa mesures per millorar la qualitat de vida dels veïns i veïnes.
Collado ha destacat que, tot i que el turisme és una font d’ingressos, no ha de convertir-se en un monocultiu econòmic. “Ciutats com Salou o Lloret de Mar, que depenen exclusivament del turisme, tenen la renda per càpita més baixa de Catalunya. Això no pot ser casualitat”, ha afirmat.
Les cinc mesures proposades per En Comú Podem Tarragona són:
- Lluita contra els pisos turístics il·legals i aprovació del reglament de pisos turístics
Collado ha denunciat que Tarragona té més pisos turístics que habitatges socials, una situació insostenible. Per això, ha reclamat al govern municipal que desenvolupi el pla director pactat i faci ús de les eines disponibles per controlar els pisos il·legals. - Reubicació dels autobusos de creuers
El portaveu ha criticat el col·lapse de la Via Augusta i l’Avinguda Catalunya per la saturació d’autobusos de creueristes. Ha proposat traslladar aquestes parades a una zona amb aparcament de pagament, lluny dels espais d’ús ciutadà, per reduir l’impacte negatiu sobre el trànsit i generar ingressos per a la ciutat. - Pla d’usos de la Part Alta
“La Part Alta no pot convertir-se en un parc temàtic per a turistes”, ha declarat Collado. En Comú Podem aposta per un pla que protegeixi el patrimoni històric, fomenti el comerç local i garanteixi espais públics i serveis de qualitat per als veïns i veïnes. - Recaptació del 100% de la taxa turística
Collado ha recordat que el ple municipal ja va aprovar destinar íntegrament la taxa turística a habitatge públic. Ha reclamat a la Generalitat la cessió del tribut i ha destacat que aquests ingressos podrien superar el mig milió d’euros anuals. - Reordenació de la neteja de la ciutat
Finalment, el portaveu ha demanat que es deixi de prioritzar únicament la neteja en zones turístiques i es pensi també en les necessitats del veïnat. Ha proposat un pla de neteja que garanteixi un tracte equitatiu a totes les àrees de la ciutat.
La campanya, que inclou accions comunicatives que es desenvoluparà durant els pròxims dies amb publicacions diàries. “És una oportunitat per reflexionar sobre el model turístic que volem i com podem fer-lo compatible amb una ciutat habitable per a tothom”, ha conclòs Collado.