Diumenge, 8 de juny de 2025
És notícia

L’associació veïnal La Unió de Sant Pere i Sant Pau renova la junta directiva

Avatar photo
José Cosano serà el seu president i vol que els joves formin part de l’associació, fomentar les activitats al carrer i reivindicar les demandes històriques
junta-directiva-avvv-unio-sant-pere-sant-pau

L’Associació de Veïns i Veïnes La Unió de Sant Pere i Sant Pau va renovar la seva junta directiva en l’assemblea celebrada el passat 21 de gener al barri tarragoní del nord. La nova junta està encapçalada per José Cosano, que substitueix Gabriel Muniesa, que mantindrà el seu vincle amb l’entitat veïnal com a vicepresident. Entre els objectius de la nova junta hi ha el fet d’incorporar gent jove a l’entitat, augmentar les activitats al carrer i reivindicar aquelles demandes històriques per al barri.

El nou president de l’AVV La Unió, José Cosano, explica que la nova junta sorgeix després de superar un moment delicat: “Les persones que gestionaven la comparsa de Carnaval es van escindir de la Unió i van crear la seva pròpia entitat. Però el pitjor és que es van apoderar del local i de material de la comparsa i això ens va obligar a fer front a una despesa extra”.

Però la nova junta va fer una crida a la gent jove del barri, que va incorporar-se a la Unió. La seva primera activitat va ser el disseny i organització del Halloween, que va resultar un èxit de públic. També van participar activament en el Parc Infantil de Nadal -que no s’havia fet mai-, al Tió de Nadal i la Festa de Cap d’Any. Aquest mateix grup de treball és el que està fent tots els preparatius perquè la comparsa de la Unió segueixi sortint per Carnaval. Cosano es mostra molt satisfet de la participació de la gent jove del barri, ja que “permetran incrementar l’activitat social i als carrers”.

Suport al comerç de proximitat i més presència al carrer

D’altra banda, l’AVV La Unió tirarà endavant iniciatives, accions i campanyes dirigides a la promoció del comerç de proximitat de Sant Pere i Sant Pau.

Enguany, l’entitat veïnal també vol tenir més presència al carrer. Així doncs, a més de les activitats més consolidades –Cavalcada de Reis, Setmana Cultural, Festes de la Unió o Tió de Nadal- s’organitzaran activitats durant l’any: “Totes les activitats les farem nosaltres de forma autogestionada, sense contractacions externes, i volem arribar principalment al públic familiar i als adolescents, que no tenen tan d’accés directe a activitats esportives, culturals, lúdiques, etc…”. Sense anar més lluny, el proper dissabte 15 de febrer al matí, l’AVV La Unió organitza una “Gimcana de Sant Valentí” adreçada a parelles del barri, on se sortejaran premis entre els participants.

Reivindicacions històriques

Paral·lelament, des de l’AVV La Unió es continuarà lluitant i treballant per aconseguir aquelles reivindicacions històriques: supressió de barreres arquitectòniques; biblioteca; reforma de la plaça de la 5a Promoció; pavelló apte per al Club Voleibol SPiSP; renovació de la piscina i les instal·lacions esportives, entre altres.

La nova junta

La Junta Directiva de la Unió està formada per: José Cosano Cano (president); Gabriel Muniesa Cortés (vicepresident); Raquel Cosano Ibáñez (secretària); Eloísa Michel Cuadrado (tresorera); Diego Martínez Segura, Ángeles Santos Rodríguez, Emilia Ibáñez Nieto, Eva Torné Rivas, Yaiza Tules Molina, Pau Soler Huesca, Melissa Molina Torres, Juan Smeeakens Roldán, Carmen Martínez Mendoza, Esteve Torres Asensio, Sonia Molina Santos, Miguel Llinares Gómez i Mª Fernanda Roldán Valdés (vocals).

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
FOTO VIVER

La Paeria de Lleida obre el termini per sol·licitar una finca professional al Viver d’Agricultors de Rufea

Notícia següent

Rescaten en Tarzan, un gos tancat més de 10 hores a l’ampit d’una finestra

Notícies relacionades