Reunió per analitzar els projectes estratègics del Port de Tarragona

Álvaro Rodríguez Dapena es reuneix amb la Comunitat Portuària en la seva visita al Port Tarragona

El president de l’Organisme Públic ‘Puertos del Estado’, Álvaro Rodríguez Dapena, ha visitat avui el Port de Tarragona. La trobada amb el president del Port de Tarragona, Josep M Cruset, i altres responsables de l’Autoritat Portuària s’ha centrat en la presentació dels projectes estratègics del port i a analitzar amb la Comunitat Portuària de Tarragona l’estat actual i perspectives de futur del sistema portuari. 

La visita ha començat amb una reunió de treball amb el Comitè Executiu de l’Autoritat Portuària de Tarragona que ha servit per a explicar l’estat d’execució de les inversions que el Port està desenvolupant sota el lema “Horitzó 2023” amb l’objectiu de créixer, augmentar trànsits i incrementar la seva competitivitat. Cruset ha afirmat que “el desplegament d’Horitzó 2023 suposarà la implementació de diverses inversions pròpies i alienes, entorn de l’any 2023 i principis de 2024, que suposaran unes sòlides bases per a un creixement de l’activitat portuària i l’economia i l’ocupació locals”. 

D’una banda, l’entrada en funcionament del Corredor del Mediterrani convertirà el port en el punt més al sud de la península ibèrica amb connexió amb Europa en ample de via internacional. Gairebé al mateix temps, la posada en marxa del túnel de Lilla de la A-27 millorarà la connexió terrestre, en temps i en eficiència, amb el hinterland del Port. D’altra banda, Tarragona treballa en les obres de tres grans infraestructures que generaran un creixement dels trànsits portuaris, especialment de mercaderia general, i contribuirà a la recuperació econòmica de la província de Tarragona. 

Port Tarragona està desenvolupant una Zona d’Activitats Logístiques, amb una inversió de més de 30 milions d’euros en els pròxims anys, per a urbanitzar un espai portuari de prop d’un milió de metres quadrats preparat per a acollir inversions privades per a la implementació d’activitats logístiques amb alt valor afegit. En paral·lel, el Port està realitzant una inversió 15 milions d’euros per a la construcció d’una nova terminal intermodal a Guadalajara-Marchamalo, a només 60 km de Madrid, i directament connectada amb la terminal intermodal del port: La Boella. La concessió d’aquesta terminal suposarà una inversió privada de més de 20 milions d’euros (més 5 milions d’inversió pública) per a l’ampliació, modernització i explotació d’aquesta infraestructura, la qual cosa contribuirà al creixement del trànsit de mercaderia general i al transport per ferrocarril. 

Després de l’exposició del president de Port Tarragona, el president de Puertos del Estado ha traslladat als directius de l’Autoritat Portuària que “2022 serà un any clau per al sistema portuari espanyol ja que tenim per davant importants reptes per a aconseguir que els ports siguin infraestructures més i millor connectades, segures, intel·ligents, sostenibles i competitives”. 

 REUNIÓ AMB LA COMUNITAT PORTUÀRIA 

  • Després de signar en el llibre d’Honor de l’Autoritat Portuària, el president de Puertos del Estado s’ha reunit amb més de 40 representants de la comunitat portuària local. La trobada amb representants d’empreses de les diferents baules de la cadena logística ha permès posar en comú els diferents punts de vista sobre l’estat actual del sistema portuari estatal. Les empreses que operen en el Port de Tarragona van expressar la seva voluntat d’acompanyar a l’Autoritat Portuària en aquesta nova etapa de creixement amb inversions i noves oportunitats de negoci.  Segons Rodríguez Dapena “és fonamental la col·laboració públic-privada per a aconseguir els objectius econòmics, socials i mediambientals, i el Port Tarragona és un bon exemple d’aquesta estratègia”. A més, ha instat els representants empresarials a “aprofitar les oportunitats de negoci que les infraestructures portuàries oferiran en els pròxims anys amb la posada en marxa de projectes relacionats amb la digitalització, la innovació i la sostenibilitat”.
     
  • VISITA PER MAR La visita del president de Puertos del Estado ha finalitzat amb un recorregut per mar pels molls del Port de Tarragona. Un dels centres de major interès de la visita ha estat el nou Moll de Balears, de 700 m de línia d’atracada i 40.000 m de superfície, que en breu acollirà una inversió privada de 5,5 milions de Global Ports que donarà lloc a una nova terminal de creuers. Port Tarragona espera recuperar les xifres de passatgers de 2019, entorn als 130.000 creueristes, en dos o tres anys.