Dijous, 6 de febrer de 2025
És notícia

Tarragona és l’única província de Catalunya on no han augmentat les matriculacions

Avatar photo
Els veïns de Tarragona demostren la seva inclinació pels vehicles de dues rodes
cotxes
Dealer New Cars Stock. Colorful Brand New Compact Vehicles For Sale Awaiting on the Dealer Parking Lot. Car Market Business Concept.

Tarragona ha estat l’única provincia de Catalunya on la matriculació de vehicles no ha registrat un increment respecte a l’any anterior. Durant el 2024, 120.274 vehicles van ser matriculats a Catalunya, confirmant un creixement del 2’7% de les matriculacions, per sobre de l’1’5% estimat.

Igualment, Tarragona no ha confirmat aquesta bona tendència i les dades han mostrat que la matriculació de vehicles ha baixat un 5%. Tal com han confirmat des del Diari Més, una de les justificacions dels resultats a Tarragona és la caiguda del 59% de les matriculacions tàctiques.

12.277 vehicles s’han matriculat a Tarragona el 2024

La Patronal Catalana de la Distribució d’Automoció (FECAVEM) ha informat que durant el 2024 solament s’han matriculat 12.277 vehicles a Tarragona. Un dels motius és que els concessionaris han matriculat menys cotxes per complir els objectius de vendes de les marques. Per això, les demarcacions tarragonines no han aconseguit tancar l’any en positiu.

De la mateixa forma, el lloguer de cotxes per hores o dies també s’ha reduït un 84’7%. Tot i això, la matriculació de turismes i 4×4, la venda a empreses i el mercat del rènting han experimentat creixements notables respecte a l’any anterior.

Lleida encapçala la llista de demarcacions amb més matriculacions amb un augment del 4’4%, registrant millors dades que Girona i Barcelona. Tot i això, Catalunya es troba molt per darrere de l’increment nacional del 7’2%, possiblement pels impostos sobre les emissions de CO2.

Els ciclomotors pugen i el sector elèctric s’estanca

Tot i això, el sector elèctric no està experimentant el creixement que es preveia i encara continua molt per sota dels objectius europeus. Per això, la patronal demana impulsar nous plans i ajudes per millorar la venda d’aquest sector.

A més, el mercat de ciclomotors ha experimentat un creixement majúscul del 9’2% amb 43.188 vendes. A més, Tarragona es troba per sobre del 10%, el que confirma que la població aposta fermament pels vehicles de dos rodes.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior
Bombers Osca

Mor un veí del Pallars Jussà en un accident a Osca

Notícia següent
pavelló de l'Antorxa, a Lleida

ERC a Lleida demana al govern municipal que aclareixi el futur del pavelló de l’Antorxa, en desús des de fa anys

Notícies relacionades