Tarragona reforça la promoció turística amb un showcooking de cuina romana per a la premsa

La proposta consisteix en un showcooking de cuina romana a càrrec del col·lectiu Tarraco a Taula

18 de novembre de 2025 a les 16:33h
Actualitzat: 18 de novembre de 2025 a les 17:02h

La consellera de Turisme, Promoció Econòmica i Comerç de l’Ajuntament de Tarragona, Montse Adan, ha encapçalat aquest dimarts, a l’espai La Magina del Serrallo, la presentació de l’acció promocional que Tarragona Turisme ha dut a diverses ciutats de l’Estat, com Madrid, Saragossa i Donosti.

La proposta consisteix en un showcooking de cuina romana a càrrec del col·lectiu Tarraco a Taula, basat en receptes recuperades de la gastronomia de l’època imperial i maridades amb vins del territori. Aquesta acció s’emmarca dins la commemoració del XXV aniversari de la declaració de Tarragona com a Patrimoni de la Humanitat per la UNESCO, i s’està desenvolupant al llarg del 2024 com a un dels eixos centrals de promoció de la ciutat.

Adan ha presentat el balanç de la campanya davant d’una vintena de periodistes locals i ha subratllat l’impacte positiu que ha tingut: les diferents sessions han generat fins a 8,5 milions d’audiència potencial, sumant les visualitzacions i lectures dels continguts publicats pels mitjans assistents. Segons les estimacions municipals, aquestes aparicions als mitjans tenen un valor publicitari superior als 600.000 euros.

La consellera ha destacat que aquesta fórmula combina “patrimoni, gastronomia i producte local” i permet posicionar Tarragona com una destinació diferenciada, amb una oferta cultural i enoturística vinculada al seu llegat romà.

La pròxima parada d’aquesta estratègia de promoció internacional serà Tolosa de Llenguadoc, on aquest mes de desembre es preveu una nova convocatòria adreçada a premsa francesa, amb l’objectiu de continuar ampliant la projecció de Tarragona als mercats europeus de proximitat.