Neteja Pública crea un nou servei d'inspecció municipal | FOTO: Joan Carles Borrachero (Ajuntament de Tarragona)
Neteja Pública de l’Ajuntament de Tarragona ha incorporat un nou equip d’inspectors de proximitat que vetllaran pel manteniment dels carrers de la ciutat.
Aquestes tres persones, que han passat a formar part de l’equip de Neteja de l’Ajuntament, “treballaran per la neteja i el bon ús de la via pública per les diferents zones de la ciutat cada dia i ho faran també per fer més àgil i efectiva del que ja és”, ha apuntat la consellera de Neteja Pública, Sonia Orts. A més, ho podran fer, també, si s’escau, amb les tres bicicletes elèctriques de les quals disposa el departament.
Es tracta d’un nou programa de gestió de les inspeccions de neteja pública, per tal de fer front a les necessitats detectades, tant les programades com les sobrevingudes en el dia a dia. El sistema ha de permetre gestionar directament les inspeccions, fer-ne el seguiment i donar resposta al resultat i fer-ho directament a les corresponents empreses contractades per l’Ajuntament.
Les inspeccions poden anar des de control i eliminació d’abocaments de voluminosos habituals, fins a investigació de contenidors de la via pública on sempre hi hagi bosses fora o per exemple, espais molt bruts de manera reiterada, com places i carrers concrets.
La intenció és que la resolució de cada incidència es pugui fer en menys de 2 hores per les inspeccions urgents i menys de 24 hores per les inspeccions menys greus o urgents, de manera que si l’empresa contractada no l’ha solucionat salti una alerta i l’inspector ho ha d’anar a comprovar.
Els resultats s’hauran de traslladar a informes diaris de la feina duta a terme i s’hauran de poder vincular a les peticions ciutadanes realitzades prèviament a través de l’EPP, telèfon verd, Guàrdia Urbana, etcètera.
“Amb aquest nou servei esperem que la ciutat tingui una millor i encara més eficaç assistència a les necessitats diàries de tots i totes i en definitiva una ciutat més neta i més cívica”, conclou la consellera.
Les tasques d’inspecció es dividiran en quatre zones de la ciutat:
Les rutes d’inspecció es podran fer en diverses vies d’aquell sector, en una via sencera, en un tram d’una via, una plaça, un terreny o un solar, entre d’altres. Això anirà en funció de l’amplada, el nombre d’elements (contenidors i papereres), la intensitat d’ús, i les problemàtiques que hi tingui detectades Neteja.
Les prioritats d’inspecció es mesuraran en alta, mitja o baixa, segons gravetat. Les rutes amb prioritat alta hauran de ser inspeccionades amb major freqüència que les de prioritat mitja, i així successivament. El departament de neteja donaria la informació de quines rutes d’inspecció s’assignen a cada prioritat i també quins dies a la setmana s’ha de fer cada sector i zona. Cada inspector s’encarregarà d’una zona de la ciutat.
Seran aquelles que es requereixin sota demanda dels serveis tècnics departamentals, d’acord amb queixes rebudes o necessitats tècniques. També tindran prioritat alta, mitja o baixa, de manera que el sistema d’inspecció les pugui encabir en la programació de treball de l’inspector.
El Nàstic de Tarragona s'ha endut un cop molt fort en la derrota de l'equip contra l'Andorra per 1 a…
La pluja no ha espantat la solidaritat. I és que, malgrat les precipitacions d'aquest diumenge, l'onzena edició de la marxa…
L'estació d'autobusos de Tarragona va ser fa uns dies escenari d'una situació d'allò més surrealista que va agafar una parella…
Reus acull aquest dilluns 5 de maig l’acte de lliurament de les distincions a les noves 22 noves Ciutats de…
La Confederació Hidrogràfica de l'Ebre (CHE) ha advertit de la possibilitat de “crescudes sobtades importants de caràcter local” en barrancs…
L'arribada massiva de turistes en temporada alta pot arribar a col·lapsar alguns municipis que no tenen les infraestructures necessàries per…
Esta web utiliza cookies.