Tarragona posa en marxa una nova iniciativa per fomentar el consum responsable i el comerç de proximitat amb el llançament de la campanya “Per Tots Sants, compra als mercats!”. A partir d’avui i fins a esgotar existències, els paradistes dels mercats i mercadets de la ciutat distribuiran un total de 7.500 bosses de malla de cotó reutilitzables entre els clients que comprin fruita o verdura. L’objectiu principal de la campanya és promoure l’economia circular i l’ús de materials sostenibles, donant suport a l’economia local.
La iniciativa forma part del projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat amb fons europeus Next Generation EU, i se suma a altres accions orientades a revitalitzar el comerç tarragoní i apostar per la sostenibilitat. La campanya actual precedeix la iniciativa “És Verd”, que serà presentada en els pròxims dies, també enfocada en l’impuls del comerç local.
Les bosses de malla de cotó, dissenyades per ser reutilitzables i plegables, es podran aconseguir en diversos mercats de Tarragona de dilluns a dissabte, amb una distribució que inclou el Mercat Central i Mercat de Torreforta, així com els mercadets de Sant Salvador, Sant Pere i Sant Pau, Torreforta, Fòrum, La Móra, Plaça dels Carros i Bonavista.
Montse Adan, presidenta de Mercats de Tarragona i consellera de Comerç de l’Ajuntament, ha destacat el compromís de l’ajuntament amb aquesta nova acció: “Continuem desplegant el conjunt d’accions del projecte Tarragona Centre Comercial Obert. Amb la distribució d’aquestes bosses, reafirmem el nostre compromís amb l’economia, el medi ambient i la societat tarragonina. És un valor afegit cap als nostres mercats, que diàriament ofereixen producte de proximitat i es preocupen pel benestar dels seus clients”.
Tarragona Centre Comercial Obert, un projecte de transformació urbana
El projecte Tarragona Centre Comercial Obert, finançat amb 1.199.158,40 euros provinents dels fons Next Generation EU, compta amb una inversió total d’1.498.948 euros i s’emmarca en les ajudes per a mercats i zones comercials del Ministeri d’Economia, Comerç i Empresa. El projecte prioritza la sostenibilitat i l’eficiència energètica com a eixos centrals de transformació del teixit comercial urbà.