Tarragona implantarà 6 caixers ciutadans d'autoservei en oficines municipals

Aquesta acció s’integra dins el projecte ConecTarragona que inclou 22 actuacions com el sistema de mesurament de fluxos turístics

21 d'agost de 2025 a les 18:59h
Actualitzat: 21 d'agost de 2025 a les 18:59h

Tarragona disposarà de 6 caixers ciutadans d’autoservei en oficines municipals. Es tracta d’una de les accions que s’inclouen dins el projecte ConecTarragona, que conté 22 actuacions, i que ha sortit a licitació el seu subministrament i implantació. Un projecte que és de transformació digital i modernització de consistori com a membre de la Xarxa de Destins Turístics Intel·ligents (DTI) i està en el marc del Pla de Recuperació, Transformació i Resiliència atorgat pel Ministeri d’Indústria i Turisme dins els Fons Next Generation.

Aquests quioscos d’autoservei s’ubicaran a les OMACs de la Rambla, de Sant Pere i Sant Pau i Ponent, a l’Oficina Municipal de Turisme, l’Antiga Audiència i del Teatre Tarragona. Tots els caixers disposaran de serveis enfocats a la ciutadania com el pagament d’impostos, autoliquidacions, cita prèvia, així com la compra d’entrades (tant del Museu d’Història com les que ofereix la regidoria de cultura), informació turístico-cultural, i la generació de rutes turístiques. Addicionalment, els quioscos instal·lats a les OMACs, que disposen d’identificació del ciutadà, permetran altres serveis enfocats a la ciutadania tarragonina com: volants d’empadronament d’habitants, registre d’entrada, notificacions o teleassistència.

“Amb aquest projecte l’Ajuntament de Tarragona fa un pas més cap a la digitalització, posant l’enfocament en la tecnologia com a element clau i de servei als tarragonins. I alguns d’aquests quioscos també oferiran prestacions pels turistes que ens visitin amb l’objectiu que s’enduguin una millor l’experiència a la nostra ciutat”, remarca la consellera i presidenta del Patronat Municipal de Turisme, Montse Adan.

L’objectiu estratègic del projecte és desenvolupar un ecosistema de gestió intel·ligent de Tarragona que permeti un major coneixement de la realitat turística de la ciutat i a la vegada millorar l’experiència de turistes, residents i visitants mitjançant el desplegament de la plataforma DTI i les solucions digitals. “En definitiva, crear una ciutat amb una major oferta tecnològica que afavoreixi una millor connexió amb les persones i el sector turístic”, afegeix Adan.

El pressupost total del ConecTarragona és de 928.070 euros i les principals partides estaran destinades a la implantació i adequació de la Plataforma Intel·ligent de Destinació Tarragona, a un sistema de mesurament de fluxos, una plataforma única de venda de serveis culturals i turístics, la gamificació i accessibilitat, quioscos d’autoservei a les oficines de turisme i atenció al ciutadà, i un planificador intel·ligent de rutes.