La ciutat de Tarragona es prepara per viure un estiu cultural intens gràcies a les edicions d’estiu dels cicles En Dansa i Cultura en Família, que convertiran diferents punts de la ciutat en escenaris dinàmics on es conjugaran emoció, trobada i complicitat. La consellera de Cultura de l’Ajuntament, Sandra Ramos, ha presentat aquest dimarts la programació destacant que "són grans oportunitats per gaudir d'espectacles molt cuidats en entorns diferents als convencionals".
Cultura en Família: arts escèniques als espais oberts
Mantenint l’esperit de les anteriors convocatòries, el cicle Cultura en Família aposta per portar les arts escèniques al carrer, oferint una selecció d’espectacles familiars amb accés lliure i gratuït. Durant els dissabtes al vespre d’aquest estiu, quatre propostes diferents ocuparan diversos indrets del centre i la Part Alta, proposant circ, clown i experiències immersives pensades per entretenir petits i grans.
La inauguració anirà a càrrec de la companyia Le Puant, que presentarà el seu espectacle de clown Gran Sonata a la Plaça Verdaguer. El següent dissabte el Passeig de les Palmeres acollirà Tartana, un espectacle circense creat per la companyia Trocos Lucos. A continuació, davant del Teatre Metropol a la Rambla Nova es podrà veure La Caixeta, una proposta sorprenent signada per la companyia Holoqué. Finalment, a la Plaça del Rei arribarà el misteriós muntatge sobre records titulat El darrer antiquari, obra de la companyia Minimons. L’última cita tindrà lloc novament al Passeig de les Palmeres amb la instal·lació performativa Manneken's piss, presentada per la companyia local Campi qui pugui.
Cicle En Dansa: dansa contemporània en espais singulars
L’edició 2026 del cicle En Dansa, que arriba enguany a la seva quarta edició, se centra a donar visibilitat a creadors locals o vinculats territorialment. Aquesta iniciativa combina dansa contemporània amb indrets poc habituals o destacats pel seu valor històric, acostant-los així als ciutadans mitjançant l’art.
Aquesta vegada el recorregut proposat transcorre per l’Anella Verda de Tarragona, concretament pels voltants restaurats recentment al projecte Tarragona Greenbelt’26 situats prop de la Resclosa de Sant Salvador. La proposta està dissenyada per ser accessible a tots els públics i combina senderisme amb actuacions coreogràfiques durant quatre dimecres consecutius entre juliol i agost.
El Grup d’Amics de Toni Achón (GATA) - Ecologistes de Tarragona s’encarregarà del guiatge ambiental pels camins del territori. Les cites culturals són:
- Dimecres 8 de juliol: espectacle S’Albufera a càrrec de Cia. Maya Triay i Mariona Jaume.
- Dimecres 22 de juliol: actuació d’Ícaro en doble check a càrrec dels membres de LaLatente.
- Dimecres 29 de juliol: presentació del muntatge coreogràfic Koshas a càrrec d’Helena Canas i Olga Lladó.
- Dimecres 5 d’agost: cloenda amb l’espectacle Willkommen dels artistes Paula Sánchez & Matilde Casini.
Tots els punts d’inici dels passejos estan ubicats a l’aparcament del Parc Ecohistòric del Pont del Diable.
