L’Associació Tarragona Creix ha confirmat, a través d’un comunicat, que continuarà endavant amb la campanya ‘Stop Decadència Tgn‘ malgrat la polèmica que ha aixecat des de la seva presentació.
Fonts de l’associació asseguren que “afronten amb il·lusió renovada l’objectiu de sumar consensos” i que volen “revertir el camí cap a la irrellevància emprès des de fa anys a la nostra ciutat”.
Comunicat de Tarragona Creix
Tot i les pressions rebudes i davant les últimes informacions aparegudes als mitjans, l’associació Tarragona Creix vol fer públic que continuarà endavant amb la seva campanya ‘Stop Decadència Tgn’ (stopdecandenciatgn.com) i que afronta amb il·lusió renovada l’objectiu de sumar consensos i adhesions per revertir el camí cap a la irrellevància emprès des de fa anys a la nostra ciutat.
Tarragona Creix vol agrair el suport inicial rebut per les entitats que van subscriure el decàleg contra la resignació a una realitat tan decadent. Volem fer explícit un agraïment especial a Salva Minguella pel coratge i el compromís en la defensa del comerç i el progrés de Tarragona.
La Cambra de la Propietat i Cepta es desmarquen del projecte
Malgrat tot, l’associació, que es va presentar dimecres, 29 de març, ja compta amb diverses baixes entre les seves files per la polèmica campanya amb què van presentar-se. La provocadora campanya, protagonitzada en un cartell per dos nens en una imatge de la Gran Depressió, escenificant com ara fugen de Tarragona per refugiar-se a altres ciutats i localitats de l’entorn, ha provocat una enorme polseguera i ha estat rebutjada per partits de tot l’espectre polític.
Aquesta polèmica ha fet que, per exemple, Cepta s’hagi desmarcat del projecte i que la Cambra de la Propietat hagi anunciat que es donarà de baixa.
“La Cambra de la Propietat va donar suport a l’associació Tarragona Creix a partir de la idea inicial de construir en positiu un discurs públic amb la finalitat de fer aportacions de millora a l’actual proposta de POUM i, sobretot, incrementar els consensos de la ciutadania en general, i els representants polítics en particular, vers la ciutat que necessitem.
Les imatges i el llenguatge utilitzat en aquesta campanya no són admissibles, promouen la crispació social i no contribueixen a crear l’ambient propici per crear consensos, és per això que la Cambra de la Propietat es desvincula totalment d’aquesta iniciativa, retira el suport a aquesta associació i, alhora, fem notar el nostre malestar per la manca de sensibilitat”.
