La ciutat de Tarragona torna a batre un nou rècord de turistes a la ciutat durant el 2024 tot millorant les dades de l’any passat. La consellera de Turisme, Comerç i Promoció Econòmica, Montse Adan, ha detallat que “ha estat un bon any d’activitat turística a la ciutat amb un nou rècord de visitants de 520.374 turistes, la qual cosa suposa un increment del 2%”. “Aquestes refermen un clar compromís pel turisme sostenible i la desestacionalització” ha afirmat la consellera.
Segons explica Adan, des del Patronat de Turisme es treballa perquè “Tarragona sigui una ciutat atractiva els 365 dies de l’any” i afegeix que “els mesos fora de temporada hem tingut un creixement notable de turistes”. A més, ha afegit que la línia de treball del Patronat de Turisme “és la projecció i la promoció de la ciutat” amb accions com les darreres que s’han realitzat: FITUR o la col·laboració amb Renfe de la posada d’un nou producte que es presentarà pròximament, entre d’altres.
Any 2024, any de rècord
Durant l’any 2024 a la ciutat s’han fet un total 265.427 entrades als hotels de la ciutat mentre que els càmpings aquesta xifra s’ha situat en 254.946 entrades. Segons detalla Joana Conesa, tècnica del Patronat de Turisme, “es veu que estem davant d’una tendència d’estabilització en la pernoctació a la ciutat en els darrers deu anys”. Pel que fa a les pernoctacions als hotels de la ciutat, durant l’any s’han fet un total de 509.240 pernoctacions el que suposa un augment d’un 8,7%, mentre que els càmpings de Tarragona arriben a 1.221.040 pernoctacions, la qual cosa suposa un descens del 4,3% en comparació amb l’any passat.
Tendència a l’alça del turisme internacional
Segons les dades de l’estudi realitzat per EURECAT s’observa com la ciutat de Tarragona augmenta el turisme internacional, una dada que reflecteix el que ha passat arreu de Catalunya. Les pernoctacions del turisme internacional als hotels de la ciutat suposa un 54,4% mentre que pels càmpings, destaca el turisme nacional el que suposa un 55,1%.
Pel que fa a l’origen dels turistes a la ciutat que s’allotgen als hotels, cal destacar el mercat francès, l’anglès i el dels Estats Units. Aquest darrer mercat destaca especialment perquè té una tendència a l’alça arreu del territori català. Pel que fa als càmpings, aquests presenten una tendència diferent on destaca el turista alemany i l’holandès.
Pel que fa a l’estada mitja a la ciutat, els hotels registren una mitjana d’1,9 mentre que la dels càmpings puja fins als 4,7.
Tarragona, Destinació Turística Intel·ligent
La consellera de Turisme i presidenta del PMT ha anunciat també que l’Ajuntament de Tarragona ha aconseguit l’ajuda de gairebé un milió d’euros de fons Next Generation per iniciar el camí per acabar convertint Tarragona en Destinació Turística Intel·ligent. Des de fa uns anys, la ciutat ha apostat fermament per una gestió sostenible i intel·ligent, obtenint un dels Plans de Sostenibilitat Turística en Destí. Amb el projecte ConecTarragona, que inclou 22 actuacions a implantar, l’Ajuntament dona un pas més cap a l’excel·lència posant l’enfocament en la tecnologia com a element clau en l’experiència del turista.
Les principals partides estaran destinades a la implantació i adequació de la Plataforma Intel·ligent de Destinació Tarragona, a un sistema de medició de fluxos, una plataforma única de venda de serveis culturals i turístics, la gamificació i accessibilitat, quioscos d’autoservei a les oficines de turisme i atenció al ciutadà, i un planificador intel·ligent de rutes. I el Ticketing que implantarem, que ens servirà justament per saber on hi ha més visitants, i quins espais estan més sol·licitats pels visitants que venen. I això també ens ajudarà per a poder-los reubicar en espais menys saturats.