La Ciutat de Tarragona

El ‘Sopar Benèfic’ de l’Hotel Olympus Palace 4* de Salou recapta 23.455 €

Es destinaran als projectes i estudis que el Grup de Recerca en Neurociències Clíniques en la investigació de l’ictus

El ‘Sopar Benèfic’ que l’Hotel Olympus Palace 4* de  Salou va celebrar el passat 3 d’octubre en favor de la investigació de l’ictus va aconseguir recaptar 23.455 euros, que es destinaran als projectes i estudis que el Grup de Recerca en Neurociències Clíniques duu a terme en aquest camp.

Aquest grup el formen investigadors i investigadores de l’Institut d’Investigació Sanitària Pere Virgili (IISPV) i de la Unitat d’Ictus dins el Servei de Neurologia de l’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona. A aquest centre hospitalari ingressen cada any unes 400 persones per patir un ictus.

D’aquestes, entre 100 i 200 són casos greus i acaben rebent tractaments com la fibrinòlisi o la trombectomia. Aquest darrer tractament és d’una elevada complexitat i consisteix en l’extracció del trombe (el coàgul que es forma en un vas sanguini en ser taponat i que és causa de l’ictus) mitjançant un catèter.

L’Hospital Universitari Joan XXIII de Tarragona és el referent per a l’atenció d’aquest tipus de pacients al Camp de Tarragona i a les Terres de l’Ebre. El Grup de Recerca en Neurociències Clíniques (liderat pel Dr. Xavier Ustrell, cap de Servei de Neurologia) està treballant actualment en dos estudis que tenen com a objectiu ajudar a prevenir l’ictus i  fer més efectiva i personalitzada l’atenció mèdica.

Els 23.455 euros aconseguits gràcies a la celebració del sopar benèfic per l’ictus  organitzat per l’Hotel Olympus Palace 4* de Salou ajudaran a donar un impuls a  aquestes investigacions. Gil Cristià, en representació de la propietat de l’hotel, exposa la seva satisfacció per l’ajuda aconseguida: “Estem molt contents de la quantitat  aconseguida; ens omple d’orgull ser partícips d’impulsar la investigació de l’ictus. També volem agrair a totes les persones i entitats implicades que ens han recolzat en aquesta causa. En definitiva, 23.455 gràcies”.

 

Estudis per millorar el tractament de l’ictus

El Dr. Alan Flores i la Dra. Reyes Aguinaco, neuròleg de la Unitat d’Ictus i hematòloga, respectivament, són els investigadors al capdavant de l’estudi. Investiga les característiques del trombe extret per mitjà de la trombectomia dels pacients greus tractats a l’hospital. L’objectiu és recollir dades que els permetin conèixer per què alguns d’aquests es recuperen favorablement de la intervenció i per què d’altres no milloren, per així fer-ne més efectiu el tractament.

L’altre estudi el lidera la investigadora Ylènia Avivar conjuntament amb la Unitat de Recerca en Lípids i Arteriosclerosi (URLA) i la Unitat de Medicina Vascular i Metabolisme  (UVASMET), de l’Hospital Universitari Sant Joan de Reus i de la Universitat Rovira i  Virgili. Consisteix a identificar altres biomarcadors lipídics (greixos) més enllà del  colesterol que afavoreixin l’aparició de l’ictus. Estudis previs han demostrat que un excés  d’aquest tipus de greix al nostre organisme (es dona en pacients d’arterioesclerosi)  ajuda a desencadenar l’ictus; l’equip de recerca en Neurociències Clíniques investiga  ara si hi ha altres lípids que també juguen un paper clau en aquesta condició mèdica,  fet que contribuiria a prevenir futures recaigudes.

El fet de treballar conjuntament tots aquests professionals afavoreix que les  investigacions de l’ictus puguin fer-se des d’una mirada global: sumen la seva  experiència en el camp de l’atenció sanitària a pacients, en la investigació biomèdica en  aquest àmbit i la docència a la universitat.

Mendo

Missatges recents

Mor en patir un infart al volant un conductor amb el carnet caducat, sense assegurança ni ITV

Un home de 92 anys va perdre la vida aquest diumenge al migdia en un accident de trànsit a la…

3 minuts fa

La Draperia de Valls presenta els nous projectes al seu local del Barri Antic

El pròxim dissabte 26 d’abril a les 12 h s'obriran les portes de La Draperia, per  donar a conèixer els nous…

11 minuts fa

La Mel i la Fusta fan arribar la teràpia amb gossos a l’Institut Lacetània de Manresa

La Mel i la Fusta són dues gosses que, des de fa un temps, s'han convertit en companyes dels nois…

23 minuts fa

La defunció del papa Francesc no afectarà la despenalització de l’avortament

El Govern confia que la defunció del papa Francesc no suposarà un fre a la despenalització de l'avortament ni tampoc…

35 minuts fa

Quin temps farà per la diada de Sant Jordi 2025 a Catalunya?

Catalunya ja escalfa motors per celebrar una de les jornades més estimades del calendari: la diada de Sant Jordi. La…

39 minuts fa

Espectacular rescat a un ciclista accidentat a la Conca de Barberà

El bon temps d'aquest Dilluns de Pasqua a gairebé tot el país ha provocat que milers de persones surtin als…

47 minuts fa

Esta web utiliza cookies.