Set detinguts a Tarragona per tràfic de drogues i frau elèctric en immobles ocupats a Campclar

Els Mossos d’Esquadra desmantellen diversos punts de venda i cultiu de marihuana prop d’un centre escolar al barri de Campclar

29 d'abril de 2026 a les 18:01h

Agents de la Policia de la Generalitat – Mossos d’Esquadra, concretament de la Unitat d’Investigació (UI) de la comissaria de Tarragona, han procedit aquest migdia a la detenció de set persones, entre elles un menor d’edat, com a presumptes responsables de delictes relacionats amb la salut pública i defraudació del subministrament elèctric. A més, un dels arrestats tenia pendent una ordre judicial activa.

Inici i desenvolupament de la investigació

La intervenció policial s’emmarca en una recerca iniciada fa dos mesos després que es rebessin informacions sobre l’activitat il·lícita en diversos pisos ocupats i un local situats al barri tarragoní de Campclar. Segons les dades recopilades, aquests immobles eren utilitzats per distribuir diàriament substàncies estupefaents a consumidors habituals.

Durant les indagacions, els agents uniformats i també vestits de paisà van detectar una afluència constant d’usuaris als punts sospitosos. Paral·lelament, es va constatar l’existència d’innombrables connexions fraudulentes a la xarxa elèctrica, fet que generava un alt risc d’incendi i posava en perill la seguretat dels veïns propers.

Activitats il·lícites detectades

Dels informes obtinguts es desprèn que els investigats feien servir aquests espais no només per vendre drogues directament, sinó també per cultivar marihuana dins dels habitatges. També servien com a llocs per amagar tant les substàncies estupefaents com els beneficis derivats del narcotràfic.

Un element rellevant és que aquestes activitats estaven molt properes a un centre educatiu, fet que havia generat una considerable inquietud entre els veïns i una percepció clara d’inseguretat al barri.

Entrada d'un dels pisos escorcollats al barri de Campclar -

Operatiu policial i suport tècnic

Després de confirmar-se totes les sospites, els Mossos van sol·licitar l’autorització judicial pertinent per efectuar diverses entrades amb escorcolls. Aquest matí s’ha desplegat un dispositiu conjunt integrat pels agents de l’Àrea Regional de Recursos Operatius (ARRO), Unitat d’Investigació (UI) i Seguretat Ciutadana (USC), amb col·laboració tècnica dels responsables del subministrament energètic, l’Agència de l’Habitatge de Catalunya i el Sistema d’Emergències Mèdiques (SEM).

Dades sobre les troballes

L’actuació ha permès localitzar cinc punts vinculats amb aquestes activitats delictives: un pis i un local destinats a la venda directa; tres pisos més on es cultivava marihuana en interior amb un total aproximat de 700 plantes. Cal destacar que el pis utilitzat per vendre drogues també funcionava com a narcopís, és a dir, espai on es consumien les substàncies.

En el marc dels escorcolls s’han intervingut 70 dosis preparades de cocaïna, 6,75 grams més en format roca així com 89 dosis d’heroïna llestes per vendre’s al detall.

Plantes de marihuana de l'escorcoll realitzat al barri de Campclar -

Fraus elèctrics detectats i mesures preses

A més dels fets relacionats amb les drogues, s’ha constatat l’existència fins a nou connexions fraudulentes al sistema elèctric que sumen uns 230.000 kW defraudats anualment. El perjudici econòmic estimat ascendeix als 50.000 euros cada any. Per garantir la seguretat dels veïns els tècnics han procedit immediatament a desconnectar aquestes instal·lacions irregulars.

Afectacions socials i recuperació immobiliària

Més enllà del vessant policial, gràcies a la col·laboració amb l’Agència de l’Habitatge s’han recuperat dos immobles que seran reassignats amb finalitats socials. Així mateix durant el dispositiu s’han localitzat tres cadells —de races pastor belga Malinois i American Staffordshire terrier— que han quedat sota custòdia dels serveis competents.

L’actuació suposa el desmantellament efectiu dels punts dedicats al tràfic minorista i distribució il·legal en aquest sector del barri tarragoní. Els detinguts passaran pròximament davant del jutjat d’instrucció en funcions guàrdia a Tarragona perquè se’n determinin responsabilitats penals.