Set centres cívics de Reus s’omplen d’activitats per Sant Jordi

La Regidoria de Relacions Ciutadanes impulsa una programació especial del 15 al 22 d’abril amb tallers, contes i berenars per celebrar Sant Jordi a cada barri

15 d'abril de 2026 a les 17:01h

La Regidoria de Relacions Ciutadanes de Reus ha organitzat una sèrie d’activitats especials als set centres cívics de la ciutat amb l’objectiu d’acostar la celebració de Sant Jordi a tots els barris i fomentar la participació veïnal.

Programació diversa i oberta a totes les edats

Entre el 15 i el 22 d’abril, els centres cívics oferiran un ampli ventall d’iniciatives que inclouen contes solidaris, tallers creatius, activitats familiars, lectures compartides, intercanvi de llibres, així com una ballada amb elements festius. A més, en cadascun dels espais s’oferirà un berenar comunitari obert a tota la ciutadania.

Aquesta proposta cultural està dissenyada per promoure tant la convivència com la cultura popular, tot adaptant-se a les necessitats dels diferents públics i rangs d’edat.

Un gest simbòlic per mantenir la tradició floral

Dins del marc de les activitats es repartiran fins a 2.000 plantes de begònies entre les persones que participin en els actes programats. Aquesta iniciativa vol posar en valor l’hàbit tradicional de regalar flors durant Sant Jordi i contribuir alhora a embellir balcons i finestres arreu de la ciutat.

Col·laboració amb entitats locals i serveis municipals

L’organització ha comptat amb el suport actiu d’altres serveis municipals així com amb la implicació directa de les entitats vinculades als centres cívics. Aquestes han aportat experiència i recursos que han enriquit el programa, permetent ajustar-lo millor a les característiques específiques de cada barri.

Aposta per una festa inclusiva des dels barris

Mar Escoda, regidora de Relacions Ciutadanes, ha subratllat que "Sant Jordi és una festa que ens uneix, i volem que tothom la pugui viure des de la proximitat, la cultura i la comunitat. Els centres cívics són espais de vida als barris, i aquesta programació compartida és una manera de celebrar-ho plegats".

Des de la Regidoria es fa una crida perquè totes les persones interessades s’apropin als diferents centres cívics durant aquests dies per gaudir d’una celebració plena d’activitat cultural i veïnal.