Divendres, 24 de gener de 2025
És notícia

Es celebra la sessió anual del Consell de Navegació del Port de Tarragona

Avatar photo
Aquesta trobada anual va reunir institucions, empreses i agents socials per analitzar els projectes estratègics i els reptes del Port

El dimecres 4 de desembre de 2024, l’Autoritat Portuària de Tarragona (APT) i la Capitania Marítima de Tarragona ha celebrat la sessió anual del Consell de Navegació i Port, un òrgan per a la coordinació de les activitats marítimes i portuàries del Port de Tarragona. La sessió ha tingut lloc al Saló d’Actes de la Seu Administrativa de l’APT.

El Consell de Navegació del Port de Tarragona té una funció d’assessorament i informació, tant per al president de l’Autoritat Portuària com per a la Capitania Marítima. A més, actua com a punt de trobada per entitats, empreses i organitzacions amb un interès directe en el bon funcionament del port i el comerç marítim.

Durant la sessió, es van abordar temes clau per al bon funcionament del Port. Es va començar amb una presentació general de les instal·lacions i els serveis que ofereix el Port de Tarragona, subratllant la seva rellevància com a punt estratègic per al comerç marítim. També es van exposar les funcions i competències de la Capitania Marítima, encarregada de vetllar per la seguretat i el tràfic marítim.

Abordant temes claus

Un dels punts centrals de l’ordre del dia va ser l’informe sobre els projectes estratègics del Port de Tarragona, que inclouen iniciatives per millorar la sostenibilitat, incrementar la connectivitat logística i potenciar la seva competitivitat a nivell internacional. Els membres del consell van poder conèixer de primera mà els detalls de projectes com Pla Zona d’Activitats Logístiques de gairebé un milió de metres quadrats per acollir noves empreses logístiques o industrials netes, així com l’estat de la construcció de la PortTarragona Terminal Guadalajara.

També s’ha informat del projecte de construcció de la segona fase del Moll de Balears, una ampliació de 20 hectàrees per poder optar a ser un dels hubs de la Mediterrània per al desenvolupament de l’energia eòlica marina.

Port Tarragona projecta la construcció del Contradic de Ponent per tancar el port pel Sud, una actuació sense precedents en la història de les grans infraestructures quant a protecció de l’entorn natural i integració paisatgística amb la restauració mediambiental dels Prats d’Albinyana de Vila-seca, integrats en la Xarxa Natura 2000.

Així mateix, es van ratificar els membres del Comitè de Serveis Portuaris i es va formalitzar el Comitè d’optimització de les condicions tècnic-nàutiques, un òrgan que permetrà millorar les operacions en aquesta infraestructura clau per al territori.

El consell va acabar amb un espai de precs i preguntes que va permetre als assistents plantejar inquietuds i propostes sobre el funcionament del port. Aquest intercanvi d’informació bidireccional és una de les funcions essencials del Consell de Navegació i Port, assegurant que les decisions estratègiques es prenguin amb la màxima transparència i consens.

El Consell de Navegació i Port de Tarragona està format per una àmplia representació institucional i empresarial, agrupant administracions públiques, entitats sectorials i agents socials i econòmics relacionats amb l’activitat portuària i marítima.

Entre els membres de les administracions públiques i cossos de seguretat hi ha la pròpia Autoritat Portuària, el Capitania Marítima de Tarragona, la Direcció General de la Guàrdia Civil, els Mossos d’Esquadra, la Delegació del Govern de la Generalitat de Catalunya i els ajuntaments de Tarragona i Vila-seca.

El consell inclou organitzacions com l’Associació Empresarial Química de Tarragona (AEQT), PIMEC, la Cambra de Comerç de Tarragona i entitats de sectors específics com la Asociación de Navieros Españoles (ANAVE), ASECOB i altres agrupacions dedicades a consignataris, empreses d’estiba, amarradors i remolcadors.

També formen part del consell sindicats i altres associacions sectorials que vetllen pels drets laborals al port i en les activitats marítimes, i grans empreses com Repsol. També s’hi aglutinen representants d’organitzacions d’usuaris, pràctics de port i agents de duanes, entre altres actors essencials per al funcionament del Port de Tarragona.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Tanca una històrica botiga del centre de Girona després de caure en fallida

Notícia següent
salvador-illa-reunio

Salvador Illa presideix el Consell Rector de Catalunya Internacional

Notícies relacionades