Sant Jordi a Vila-seca: Totes les activitats i horaris

La programació arrenca el 31 de març i finalitza el 23 d'abril amb una festa popular

28 de març de 2025 a les 16:25h

L’Ajuntament de Vila-seca presenta el programa d’activitats per a la diada de Sant Jordi, que  enguany arrenca el 31 de març, amb una àmplia proposta cultural que  inclou presentacions de llibres, homenatges, activitats familiars i la tradicional festa del 23 d’abril.  

Les activitats començaran el dilluns 31 de març al Castell de Vila-seca amb la presentació del llibre “L’home del segle”, de Josep Gironès a les 19.00 h.  

Per la seva banda, el dimecres 2 d’abril a les 7 de la tarda, a l’Auditori Josep Carreras tindrà  lloc l’acte especial “El sentit de l’escriptura”, un homenatge a Àlex Susanna amb la  participació de Jordi Llavina i actuacions musicals a càrrec d’alumnes del Conservatori  Municipal de Música de Vila-seca. L’escriptor compartirà lectures del dietari “L’any més  inesperat”, i del llibre de poemes “Tot és a tocar”, publicacions pòstumes d’Àlex Susanna.  

Durant les següents setmanes, el Castell esdevindrà punt de trobada amb diversos autors i autores a les 7 de la tarda:  

  • Dilluns 7 d’abril, “He visto un hada” d’Anabel Sáiz Ripoll  
  • Dimecres 9 d’abril, “Cavall, atleta, ocell” de Manuel Baixauli, Premi Òmnium a la  millor novel·la de l’any 2024.  
  • Divendres 11 d’abril, “Aquest tros de vida” d’Estel Solé, Premi Ramon Llull 2025. 
  • Diumenge 4 de maig, “Crònica de records de Vila-seca (1940-2024)” de Carles  Jansà.

Totes aquestes presentacions també aniran acompanyades d’actuacions musicals a càrrec dels alumnes del Conservatori.  

El dimecres 23 d’abril, diada de Sant Jordi, Vila-seca viurà una jornada plena d’activitats  pensades per a tots els públics. A les onze del matí, el Celler de Vila-seca acollirà la Cantata  de Sant Jordi, interpretada pels alumnes de les escoles del municipi. Al llarg del dia, de deu  del matí a nou del vespre, el Castell de Vila-seca es convertirà en l’epicentre de la festa amb les tradicionals parades de llibres i roses.  

A partir de les cinc de la tarda, petits i grans podran gaudir d’activitats infantils com el Conta contes i el Juga en família, organitzades per la Biblioteca i la Ludoteca de Vila-seca,  respectivament. A les sis, tindrà lloc la presentació del conte “La llegenda de l’Esbart de Vila seca”, d’Andreu Faro, una nova publicació dins la col·lecció Elements Festius de Vila-seca.  Finalment, a les set del vespre, la jornada culminarà amb una Festa Popular plena de tradició, amb la participació de la Colla Gegantera i Grallers, els Xiquets de Vila-seca, l’Esbart Dansaire Ramon d’Olzina i una animada ballada de sardanes. 

Sobre l'autor
C CIUTAT
Redacció
Veure biografia
El més llegit