Salvador Illa visita Tarragona per signar el conveni del Consorci Patrimoni Romà de Tàrraco

Un acord històric entre Generalitat, Ajuntament i Agència Catalana del Patrimoni Cultural per a la gestió integral dels monuments romans

25 de març de 2026 a les 12:49h
Actualitzat: 25 de març de 2026 a les 12:51h

El president de la Generalitat de Catalunya, Salvador Illa, ha visitat Tarragona amb motiu de la signatura del conveni de la creació del Consorci Patrimoni Romà de Tàrraco. Un acord entre la Generalitat de Catalunya, l'Ajuntament de Tarragona i l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural.

L'han rebut l'alcalde de Tarragona, Rubén Viñuales, i la resta de membres del consistori a la capçalera del Circ Romà. L'alcalde li ha fet una explicació al president de la Generalitat sobre la història del monument mentre accedien al Pretori a través de la volta de Sant Hermenegild.

La signatura ha tingut lloc dins del Circ Romà, a la Sala del Sarcòfag d'Hipòlit, amb parlaments de Rubén Viñuales i Salvador Illa. Acompanyats per la consellera de Cultura de la Generalitat de Catalunya i responsable de l'Agència Catalana del Patrimoni Cultural, Sònia Hernández.

Rubén ViñualesSalvador Illa i Sònia Hernández.

"El consorci permetrà generar noves oportunitats de progrés i de promoció per Tarragona", Salvador Illa

El consorci el lideraran les tres administracions que han signat el conveni, mentre que la Diputació de Tarragona, els ajuntaments d'Altafulla i Constantí i l'Arquebisbat de Tarragona també hi participaran de forma externa. "El consorci permetrà generar noves oportunitats de progrés i de promoció per Tarragona", ha afirmat Salvador Illa que recorda que encara els queda feina a Tarragona en altres àmbits com l'habitatge i la mobilitat. "Anem als barris a escoltar i ajudar", el president de la Generalitat va fer recentment una visita al barri de la Part Baixa de Tarragona.

"Hem aconseguit situar el patrimoni de Tàrraco allà on li correspon", Rubén Viñuales

Rubén Viñuales ha definit la signatura del conveni de la creació del Consorci Patrimonial com un "èxit col·lectiu construït des del diàleg. Hem aconseguit situar el patrimoni de Tàrraco allà on li correspon, com a capital del patrimoni clàssic". El nou ens permetrà gestionar els monuments romans declarats Patrimoni de la Humanitat de manera integral. I ha afirmat que aquesta nova etapa converteix el patrimoni en "no només un element a conservar, sinó una palanca educativa, turística i cultural".

Reunió del Consorci Patrimoni Romà de Tàrraco.

Reunió per iniciar els canvis

Han fet una fotografia final a la terrassa del Circ Romà amb tots els membres del Consell General del Consorci, que ha marcat l'inici de la reunió del Consell a dins de la Sala Gòtica.

Rebuda del president amb manifestants

La rebuda del president de la Generalitat no només ha comptat amb membres del Consell General del Consorci i amb premsa. Si no també amb gairebé una desena de manifestants davant la capçalera del Circ Romà. Una concentració relacionada amb les recents vagues d'educació. "Venim del sud! Per una educació pública i de qualitat!" era la frase escrita a la pancarta que sostenien acompanyada de banderes de diverses entitats sindicals.