La via del tren entre Salou i Vandellòs es desmantellarà

El delegat ha valorat positivament el “consens” existent entre els alcaldes, que reclamen la retirada de les instal·lacions ferroviàries un cop entri en servei el Corredor Mediterrani

Aquest dimecres al matí, Millo també s’ha reunit amb els alcaldes de Salou, Cambrils, Vinyols i els Arcs, Mont-roig del Camp i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, a qui ha confirmat el desmantellament de l’actual via del ferrocarril -entre Salou/PortAventura i Vandellòs-. El delegat ha valorat positivament el “consens” existent entre els alcaldes, que reclamen la retirada de les instal·lacions ferroviàries un cop entri en servei el Corredor Mediterrani.

Millo ha remarcat que el desmantellament de la via “es farà segur perquè així ho diu l’informe d’impacte ambiental”. Sobre les condicions i els calendaris, ha explicat que juntament amb els alcaldes disposaran d’un mecanisme permanent de seguiment de les actuacions. “El nostre compromís és acompanyar-los en la defensa dels interessos del territori i fer-ho compatible amb els projectes del ministeri”, ha afirmat.

Sobre la petició de la Plataforma per la Defensa d’un Ferrocarril Públic i de Qualitat (pdf.camp) i l’associació per la Promoció del Transport Públic (PTP) de mantenir les vies per al pas de trens-tramvia, Millo ha afirmat que aquest és un projecte independent que, en tot cas, els ajuntaments haurien d’acordar-ho amb la Generalitat. El delegat ha insistit que la retirada de la via “no té res a veure” amb la voluntat que en el futur s’aposti per implementar un tramvia de tipus urbà, però ha opinat que ara la prioritat és la finalització del Corredor i després el desmantellament.

Millo nega que hi hagués un acord signat per desviar els camions de l’N-340 a partir de l’1 de gener

En un altre ordre de coses, el delegat del govern espanyol a Catalunya ha respost al diputat del PDeCAT al Congrés per Tarragona, Ferran Bel, que no ha existit mai cap acord signat per desviar els camions de l’N-340 a cap a l’AP-7 a partir de l’1 de gener. “Un acord signat no hi és i, si el té, que el tregui”, ha etzibat. Segons Millo, l’anunci d’aquesta data per part de la Generalitat respon a “l’expressió d’una voluntat” del Govern i no a un termini fixat pel ministeri.

Enric Millo ha rebutjat que aquesta qüestió es plantegi “en termes de discussió” i ha apel·lat a l’acord i a l’entesa existent per millorar la seguretat en els trams ebrencs i penedesencs de la via. En paral·lel, el delegat ha avançat que, segons converses recents amb la Generalitat, aquesta estaria predisposada a fer una aportació addicional de recursos econòmics per incrementar la taxa de bonificació als vehicles pesants -que es preveu que sigui de fins al 50%-.

Sobre el desviament definitiu dels camions, Millo ha admès que no hi ha cap data prevista per “la complexitat de les actuacions”. A banda dels estudis i acords pendents, el delegat ha assenyalat que els 100 MEUR que costarà desviar els camions s’hauran d’incloure al pressupost d’aquest any 2018. Al seu torn, el conveni amb la concessionària Abertis “ja està tancat i no és problema”, ha assegurat.

El delegat del govern espanyol a Catalunya ha visitat aquest dimecres la ciutat de Tarragona, on ha mantingut diverses reunions de treball. Al matí s’ha reunit amb els alcaldes afectats pel desmantellament de la via del tren entre Salou i Vandellòs, i ha visitat la comandància de la Guàrdia Civil. Finalment, al migdia ha visitat una nova embarcació d’intervenció ràpida de Salvament Marítim establerta a Tarragona, així com el remolcador Punta Mayor al Moll de Costa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Enric Millo garanteix que l’Aeroport de Reus també compta en els plans del Ministeri de Foment

Notícia següent

Gas Natural recorre als tribunals la sanció de la Generalitat per l’àvia morta en un incendi a Reus

Notícies relacionades