En relació a aquest ordenament, com ha assenyalat el regidor de Gestió de Territori, Marc Montagut, es detecta una problemàtica derivada l’ordenança municipal de tendals i rètols, que afecta directament a la qualitat de l’oferta comercial. En aquest sentit, segons Montagut, es desprèn també que “la funció dels tendals en aquests espais, de titularitat privada, que es troben a la banda exterior de la línia que suposa la porta d’entrada a un establiment ubicat en planta baixa, i que limiten, per una banda amb el propi establiment i per l’altra amb la via pública, no hauria de ser altra que la de complementar el local comercial, com a zona d’exposició.
La realitat però és una altra: existeix un ús abusiu per l’acumulació i sobreocupació d’aquests espais, tant del tendals, com de la zona que els delimita, amb els articles d’exposició i venda de les mostres comercials, sense cap mena d’ordre ni criteri estètic, i fins i tot massa sovint, sense mantenir les mínimes condicions de seguretat, neteja ni salubritat, la qual cosa està provocant un deteriorament i progressiva degradació de la qualitat de l’establiment comercial i del seu entorn urbà”.
Així que amb la diagnosi comercial en mà, i després d’avaluar quina és la línia que es vol definir des del govern per millorar la qualitat del comerç de Salou s’ha acordat de manera transversal treballar des de la Regidoria de Promoció i Dinamització Econòmica i Empresarial, Comerç, Consum i Mercats i conjuntament amb Urbanisme per establir en el POUM els paràmetres urbanístics adients per millorar la qualitat en els tancaments dels establiments comercials, amb l’objectiu d’aconseguir un entorn urbà favorable a una activitat comercial equilibrada, i ordenada.
Per Fourrier, “una de les mancances destacades del model comercial de Salou, és el seu desordre i el progressiu deteriorament de la imatge de determinades activitats comercials la qual cosa genera espais urbans amb poca personalitat i poc atractius”.
Paral·lelament a aquesta suspensió de llicències ben properament s’iniciarà una campanya informativa entre els establiments comercials per tal d’informar i assessorar sobre com millorar diversos aspectes que poden revertir aquesta tendència, augmentant-ne la competitivitat, incrementant la qualitat i atractivitat de l’oferta comercial. Sota el títol de “Posa la teva botiga ben guapa” es repartirà un díptic informatiu, que per Fourrier “busca explicar el fet que una bona imatge del comerç esdevé una immillorable carta de presentació; és un indicador del grau de modernitat i de qualitat, i per tant de millora de la competitivitat; i, com no, per Salou, un comerç atractiu i de qualitat projecta un municipi cuidat, atractiu i modern”. A més, també es durà a terme una formació específica sobre com crear la imatge del nostre comerç, des de dues òptiques: tant de l’aspecte interior/exterior així com també de les persones que hi treballen: imatge física, habilitats i empatia.
Aixímateix, des de Comerç es proposa incorporar a l’Ordenança cívica una sèrie de mesures per tal de millorar l’impacte visual i la seva imbricació en l’espai urbà, i evitar-ne així la progressiva degradació i empobriment de la qualitat de l’entorn de les zones comercials.