Comencen les obres de la nova estació ferroviària de Salou-Port Aventura

Avatar photo

L'objectiu és dotar-se de totes les característiques i serveis necessaris per a prestar servei com a estació terminal.

Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha iniciat els treballs previs per a la construcció de la nova estació ferroviària de Salou-Port Aventura, que representen una inversió superior als 12,4 milions d’euros (IVA inclòs).

Les primeres operacions consisteixen en el desbrossament de la vegetació per a, posteriorment, iniciar l’excavació de terres de manera prèvia a l’execució dels treballs de fonamentació de la futura estructura de l’edifici de viatgers, de l’aparcament i urbanització.

Amb la posada en servei de la variant Vandellós-Tarragona del Corredor Mediterrani, l’antiga estació de Salou va deixar de prestar servei i l’actual baixador de Port Aventura s’ha convertit en la nova estació del municipi, però ha de dotar-se de totes les característiques i serveis necessaris per a prestar servei com a estació terminal.

Per tant, l’objectiu d’aquesta actuació, adjudicada a l’empresa Copcisa amb un termini d’execució estimat de 24 mesos, és adaptar l’estació a les necessitats actuals de l’explotació ferroviària, adequar-les i ampliar-les a les demandes dels clients del ferrocarril i millorar la seva funcionalitat.

Entre les actuacions compreses en el projecte, inclòs en el Pla de Rodalies, destaquen el nou edifici de viatgers, en el qual es crearà un vestíbul principal amb zona d’espera, una àrea d’explotació pública que comptarà amb zona de venda de bitllets i atenció al client per a diferents operadors, un espai d’explotació privada amb dependències internes i quarts d’instal·lacions, un local comercial i lavabos públics.

Respecte a les andanes, es remodelarà l’actual (de 240 m de longitud i 5 m d’amplària), i es construirà un nou de similars dimensions al costat de la via principal.

Totes dues andanes estaran unides en la seva capçalera mitjançant una plataforma de 9,5 m d’amplària que els connectarà amb l’edifici de l’estació. També comptaran amb una marquesina de 200 m de longitud aproximadament, així com en la capçalera de connexió amb l’edifici.

En ser una estació terminal, s’executaran talperes al final de l’andana existent en la via 2 i la via general de la via 1 i s’adequaran les instal·lacions ferroviàries (electrificació, vies, senyalització i comunicacions) a la nova configuració de l’estació.

D’altra banda, es projecta un aparcament en superfície de 200 places per a automòbils, de les quals 10 estaran reservades per a persones de mobilitat reduïda, i espai per a motocicletes i bicicletes. Així mateix, s’inclouen àrees per a pujada i baixada de viatgers, i estacionament de taxis. Tant l’aparcament com la parada de taxis i l’espai per a pujada i baixada de viatgers comptaran amb marquesines.

A més, s’urbanitzaran els accessos, amb la definició dels vials necessaris per a organitzar els diferents trànsits (vehicles particulars, aparcament, kiss&ride, taxis, autobusos i trànsits per als vianants). També s’instal·laran nous tancaments de seguretat en tot l’àmbit de la nova estació.

Aquesta actuació contribueix al compliment de diversos dels Objectius de Desenvolupament Sostenible (ODS) com són el número 9, que té entre les seves metes desenvolupar infraestructures fiables, sostenibles i de qualitat, i el número 11, que persegueix proporcionar accés a sistemes de transport segurs, assequibles, accessibles i sostenibles.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Reforç en el transport públic de Barcelona per aquest Sant Jordi

Notícia següent

Vic acull la Mostra d’Entitats a la rambla del Passeig i del Carme

Notícies relacionades