L’Ajuntament de Salou ha posat en marxa aquesta setmana un nou servei descentralitzat, en col·laboració amb la Policia Nacional, que permet a la ciutadania tramitar el Document Nacional d’Identitat (DNI) i, com a gran novetat, també el passaport, sense sortir del municipi.
Gràcies a aquesta col·laboració, Salou comptarà amb la presència mensual del Vehicle Integral de Documentació (VIDOC), que s’instal·larà davant de l’Ajuntament. Aquest vehicle mòbil facilita tant l’expedició com la renovació del DNI i del passaport, amb l’avantatge que la documentació es lliura el mateix dia, evitant desplaçaments a altres municipis o haver de tornar per recollir els documents.
La pròxima visita del VIDOC per a la renovació del DNI serà el 3 de juny.
Per fer ús del servei, cal sol·licitar cita prèvia a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania (OAC) de l’Ajuntament de Salou, presencialment o per telèfon. En el moment de demanar hora, s’informarà les persones usuàries sobre la documentació necessària segons el tipus de tràmit.
Aquesta unitat mòbil permet realitzar la primera inscripció del DNI, renovacions, canvis de domicili i modificacions de dades personals. A més, per primera vegada, ofereix la possibilitat de tramitar el passaport des de Salou, un servei que fins ara només es podia fer en comissaries d’altres municipis.
Amb aquesta iniciativa, l’Ajuntament de Salou reafirma el seu compromís amb l’apropament dels serveis públics a la ciutadania, facilitant els tràmits administratius i oferint una atenció més àgil, propera i accessible.
Per a més informació o per demanar cita prèvia, les persones interessades poden adreçar-se a l’Oficina d’Atenció a la Ciutadania de Salou.