La línia ferroviària de la costa es desmantellarà amb el Corredor Mediterrani

12 de maig de 2020 a les 07:45h
Les instal·lacions ferroviàries entre Salou i Vandellòs i l’Hospitalet de l’Infant esdesmantellaran de manera immediata un cop entri en funcionament elCorredor del Mediterrani. Aquest ha estat el compromís que ha adoptat elsecretari d'Estat d'Infraestructuras, Transporte y Vivienda, Julio Gómez-Pomar,acompanyat dels representants d’ADIF, Renfe i de la Subdelegació del Governa Tarragona, en una reunió que ha tingut lloc aquest matí al Ministeri deFoment, i a la qual han assistit l’alcaldessa de Cambrils, Camí Mendoza; i elsalcaldes de Salou, Pere Granados; de Mont-roig del Camp, Fran Morancho; i deVandellòs i l’Hospitalet de l’Infant, Alfons Garcia.En la reunió d’aquest dilluns, 28 de maig, han assistit, a més dels alcaldes i delsecretari d’Infraestructures de l’Estat, el president d’ADIF, Juan Bravo; ladirectora general de Explotación y Construcción de ADIF, Isabel Pardo; elsecretari general d’Infraestructures, Manuel Niño; el subdelegat del Govern del’Estat a Tarragona, Jordi Sierra; el director de Operaciones de Renfe, FranciscoMinayo de la Cruz; i el subdirector general de Planificación Ferroviaria, JorgeBallesteros.Desmantellament immediat i projecte per integrar el traçat en l’entornEl desmantellament de la infraestructura ferroviària consistirà en l’aixecamentfísic de les vies, les catenàries i les travesses, i anirà a càrrec de l’empresapública Emfesa mitjançant un contracte directe, segons ha precisat IsabelPardo, directora general de Explotación y Construcción de ADIF.Paral·lelament es redactarà un projecte per integrar el traçat en l’entorn ambl’objectiu de garantir el compliment de la declaració d’impacte ambientalprevist en la posada en marxa del Corredor del Mediterrani, que segons espreveu entrarà en servei en els pròxims mesos. Aquest projecte, la redacció delqual es traurà a licitació pública el mes de juny, també ha de servir per salvarl’efecte barrera, creant nous punts de pas en el traçat, afavorint lapermeabilitat, la recuperació de la cota 0 i la integració en el paisatge, tal comhan argumentat des del Ministeri.Per a redactar aquest projecte es crearan grups de treball entre els serveistècnics del Ministeri i cadascun dels ajuntaments. Amb aquests grups es preténtenir en compte el criteri i necessitats dels municipis afectats, així com estudiarmesures provisionals a aplicar un cop desmantellada la via i mentre no s’executiel projecte d’integració amb l’entorn. Tot i que no s’ha precisat el termini, laredacció d’aquest estudi es podria perllongar un any.La unió dels quatre alcaldes, la seva preocupació i insistència per aconseguir eldesmantellament de la infraestructura ferroviària ha estat clau per arrencaraquest primer compromís. La propera fita serà que aquests grups de treballproposats pel Ministeri es constitueixin el més aviat possible.