La nova estació Salou-Port Aventura serà una realitat a finals de 2023

Adif acaba d’adjudicar les obres de construcció amb un pressupost de 12,4 M€

El Consell d’Administració d’Adif Alta Velocitat (Adif AV) ha autoritzat l’adjudicació del contracte d’obres per a la construcció de la nova estació ferroviària de Salou-PortAventura, per un import de 12.408.764,05 euros (IVA inclòs) i un termini d’execució estimat de 24 mesos.

L’objectiu de les obres adjudicades a l’empresa Copcisa és bastir una nova estació que substituirà la provisional en funcionament, adaptada a les necessitats actuals de l’explotació ferroviària, amb tots els servies necessaris, tot millorant la seva funcionalitat, i adequada a les demandes i característiques dels usuaris.

Entre les actuacions compreses en el projecte, destaquen el nou edifici de viatgers, on es crearà un vestíbul principal amb zona d’espera; una àrea d’explotació pública, que comptarà amb zona de venda de bitllets i atenció al client per a diferents operadors; un espai d’explotació privada amb dependències internes i cambres d’instal·lacions; un local comercial; i lavabos públics.

Al respecte, l’alcalde de Salou, Pere Granados, ha mostrat la seva satisfacció i ha manifestat que “serà un equipament que formarà part d’una important àrea intermodal de serveis de transport, junt amb una nova estació d’autobusos i un baixador del tren-tram; a més d’una zona d’aparcament”. Afegia que el conjunt “’millorarà la mobilitat de les persones, tant dels residents, com dels visitants”. Assenyalava, també, que “des de l’Ajuntament, apostem, en aquest sentit, per dotar Salou d’infraestructures sostenibles, accessibles, de qualitat i segures; i que estiguin ben connectades amb la resta de les xarxes viàries i ferroviàries del territori”.

L’alcalde de Salou, també ha volgut incidir en la necessitat de continuar avançant en la dotació d’aquelles infraestructures ferroviàries pendents que han de millorar la connectivitat de l’estació Salou-PortAventura amb l’eix central del Corredor, com ara la implantació del ramal d’1’5 km amb doble ample de via, des de l’estació de Salou-PortAventura, fins al ramal ferroviari procedent de Tarragona, tal com estava previst en l’estudi informatiu del Ministerio de l’any 2001.

La nova estació

Respecte a les andanes, es remodelarà l’actual (de 240 m de longitud i 5 m d’amplada), i se’n construirà un de nou de dimensions similars, al costat de la via principal. Les dues andanes estaran unides a la capçalera, mitjançant una plataforma de 9,5 m d’amplada, que els connectarà amb l’edifici de l’estació. També comptaran amb una marquesina de 200 m de longitud, aproximadament; així com a la capçalera de connexió amb l’edifici. Com que és una estació terminal, s’executaran topalls al final de l’andana existent a la via 2, i la via general de la via 1; i s’adequaran les instal·lacions ferroviàries (electrificació, vies, senyalització i comunicacions) a la nova configuració de l’estació.

Es projecta un aparcament en superfície de 200 places per a automòbils, 10 de les quals estaran reservades per a persones de mobilitat reduïda, i espai per a motocicletes i bicicletes. Així mateix, s’hi inclouen àrees per a pujada i baixada de viatgers, i estacionament de taxis. Tant l’aparcament com la parada de taxis i l’espai per pujar i baixar de viatgers comptaran amb marquesines.

A més, s’urbanitzaran els accessos, amb la definició dels vials necessaris per organitzar els diferents trànsits (vehicles particulars, aparcament, kiss&ride, taxis, autobusos i trànsits de vianants). També s’instal·laran nous tancaments de seguretat a tot l’àmbit de la nova estació.