Categories: SalouVila-seca

La Costa Daurada invertirà 60MEUR per aquesta temporada

La Costa Daurada tindrà un bon any pel turisme, però no serà una temporada rècord com la de l’any passat perquè, entre altres motius, s’han reobert altres mercats com el d’Egipte o Tunísia, que abans estaven tancats per motius geopolítics. De l’1 de gener al 30 de maig d’aquest 2018, el turisme ha crescut un 5% amb més de 5 milions de pernoctacions en només aquests mesos i amb un creixement general de tots els mercats que visiten els municipis de la Costa Daurada.

Respecte a les ofertes agressives d’altres destinacions del Mediterrani, Eduard Farriol, president de la Federació d’Hosteleria i de Turisme de Tarragona (FEHT), ha assegurat: “No podem ni volem competir en preu, sinó que ho farem en qualitat i en atractius turístics”. Per això, aquest any s’han invertit més de 60 milions d’euros per modernitzar els allotjaments i aquests 60 milions es sumen als 200 milions que s’han fet en aquests 3 últims anys. “Hem d’apostar en seguir millorant, en seguir invertint i hem de seguir apostant perquè els nostres professionals estiguin formats”, ha explicat Farriol.

En aquests mesos de 2018, el turisme ha crescut un 5% i al 2017 hi va haver un creixement turístic generalitzat. “Aquests creixements considerem que són gràcies a la bona tasca conjunta dels Patronats de Turisme de la Diputació i dels tres municipis amb la FEHT, i també per l’aposta que hem fet pel turisme esportiu”, ha assegurat Farriol. Respecte a això, Benet Presas, regidor de Turisme de l’Ajuntament de Salou, ha explicat que es treballa “per allargar la temporada i aconseguir més visitants” a partir del turisme esportiu. Per exemple, només a la Setmana Santa més de 20.000 esportistes van passar per Cambrils, Salou, Vila-seca i La Pineda pels diferents campionats organitzats.

Mercats emergents
Des de la Costa Daurada, s’intensifica la promoció a nous mercats emergents com els Estats Bàltics i també es reforça el mercat alemany perquè es pateix un nombre de visitants bastant baix d’aquesta nacionalitat. “Encara que a vegades pensem que som un mercat conegut, pels alemanys no ho som i això ens dóna moltes oportunitats”, ha explicat Pere Segura, president del Patronat Municipal de Turisme de Vila-seca.

El mercat alemany ha crescut un 31% del gener al maig de 2018 a la Costa Daurada, segons les dades de l’Observatori del Parc Científic i Tecnològic de Turisme i Oci de Catalunya. Això es deu, entre altres coses, a què a finals del 2017 que FTI, el quart touroperador més gran d’Alemanya, s’establís a la Costa Daurada.

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

VÍDEO | Un cotxe s’incendia al mig de l’AP-7 i provoca diversos quilòmetres de retencions

Matí d'1 de maig amb complicacions per circular per l'autopista AP-7. Segons informa el Servei…

8 minuts fa

Un centenar de tractors tallen la C-66 per protestar contra la gestió de la sequera

Un centenar de tractors, segons els organitzadors, han tallat la C-66 al seu pas per…

20 minuts fa

Roger Padrós inunda de màgia la Casa Batlló

Lluna plena, vespre de la diada de Sant Jordi i un Roger Padrós visiblement emocionat. Així…

23 minuts fa

Tanca una coneguda sala de rock de Salou després de 30 anys

La reconeguda Sala Garage de Salou tanca portes després de 30 anys. La mítica sala…

25 minuts fa

L’exsecretari general de Ciutadans fitxa pel PP

L’exsecretari general de Ciutadans i cap de files de la formació taronja al Parlament Europeu,…

44 minuts fa

Aragonès avisa que les retallades tornaran si governa Junts

El cap de llista d'ERC a les eleccions del 12-M, Pere Aragonès, ha avisat que…

50 minuts fa

Esta web utiliza cookies.