Èxit de participació a les III Jornades Pedagògiques Sòcrates Educa de la Fundació Escola Internacional del Camp

Avatar photo
Imatge de les Jornades

Més de 150 persones, entre professorat de l’EIC i d’altres centres educatius del territori, famílies de dins i de fora de l’escola i professionals de l’educació, van participar el passat dimecres5 de juny a les III Jornades Pedagògiques Sòcrates Educa organitzades per la Fundació Escola Internacional del Camp (FEIC). El Fòrum de l’escola va ser l’escenari d’aquesta tercera edició de les Jornades Pedagògiques, que enguany portaven per títol “Personal Learningenvironment. Creant espais d’aprenentatge”.

Les jornades, inaugurades pel Dr. Gabriel Ferraté, president de la Fundació EIC, van estar conduïdes per la subdirectora de l’escola i coordinadora pedagògica de les jornades,Hermínia Martí, i van comptar amb la intervenció de tres ponents de reconegut prestigi. Abans de començar amb les ponències, el Dr. Ferraté va fer entrega del I Premi Internacional en Educació Josep M. Bach a l’organització sense ànim de lucre Teach for All, guardó que va ser recollit pel seu SpecialAdvisor, Xavier Prats. Prats va explicar la raó de ser de l’organització i va fer reflexions sobre l’estat actual de l’educació amb una visió internacional i global.

La primera ponència,“Enseñardesde el cerebro del que aprende”,va anar a càrrec de José Antonio Fernández, doctor en Ciències de l’Educació en l’especialitat de Didàctica i màster en Formació en docència i investigació per a l’educació superior, entre d’altres. Fernández, que ha estat col·laborador de la UNESCO i premi ReggioEmilia de Metodologia Creativa, va parlar de la importància d’entendre i escoltar els alumnes i no estar pendent només de les necessitats dels mestres i va marcar les diferències entre les dificultats de l’ensenyament i les que tenen els alumnes per aprendre. Per a Fernández, “no hi ha aprenentatge si no hi ha repte que provoqui i motivi l’alumne”.

La segona intervenció,a càrrec de José Ramón Gamo, soci fundador de Centros CADE (Centro de Atención a la Diversidad Educativa), especialista en Audició i Llenguatge, màster especialista en Neuropsicologia Infantil i especialista en Neurodidàctica, entre d’altres, portava per títol “Entornos de aprendizaje y funciones protagonistas en la acción de aprender: desde la emoción, pasando por los tiempos y desembocando en la físico”. Per a Gamo, les emocions són bàsiques per despertar els dispositius del cervell per aprendre i els escenaris amables a l’aula són molt importants per tenir les emocions disposades a aprendre. Gamo va explicar també que la mirada del mestre té un gran impacte en la seguretat de l’infant.

En acabar les ponències, es va obrir un torn de preguntes on tothom que va voler va poder preguntar i fer reflexions sobre l’experiència de l’aprenentatge.

Un any més, la Fundació EIC s’enorgulleix d’haver pogut celebrar, amb qualitat i amb un gran èxit de participació, les seves III Jornades Pedagògiques Sòcrates Educa.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Mig centenar de dotacions dels Bombers treballen per controlar l’incendi del Perelló

Notícia següent

Miquel Casellas: “Els fantasmes de l’administració pública”

Notícies relacionades