Salou vol presentar-se com una destinació de benestar mitjançant experiències en ‘espais blaus’

Avatar photo

L’alcalde Pere Granados va parlar de la recerca de nous productes turístics, més enllà del típic sol i platja, com són la natura i la platja com espai de salut i benestar, durant tot l’any

Salou va acollir la jornada de treball “Blue Spaces & Well-being Tourism”, sobre espais blaus i turisme de benestar. La benvinguda la va fer l’alcalde Pere Granados junt amb la coordinadora del projecte i del Grup d’Anàlisi Territorial i Estudis Turístics (GRATET) del Departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili, Marta Nel·lo.

La jornada va ser organitzada, conjuntament, entre la Diputació de Tarragona, la URV, l’Ajuntament de Salou, el Patronat Municipal de Turisme de Salou i l’Oficina d’Innovació. L’objectiu és posar en valor els beneficis que aporten a la salut els espais blaus, és a dir, aquells que trobem a l’aire lliure, ja siguin naturals o artificials, que compten amb aigua de manera prominent i que siguin accessibles pels humans de manera pròxima o virtual, podent veure, escoltar o sentir d’una altra forma l’aigua.

L’alcalde de Salou va fer referència a l’origen de les destinacions turístiques de sol i platja, les quals “neixen pel ‘well-being’, per la salut”, atès que “la gent visitava la platja pels banys al mar, per passar uns millors hiverns”. Des de l’Ajuntament, va assenyalar “som conscients de la importància del sol i platja, però no és suficient”, per això, ha explicat, “vam iniciar tot un treball per crear nous productes turístics”, com són la natura i el benestar.

En aquest sentit, ha parlat de la recuperació de la vegetació autòctona i protecció del litoral de Salou, mitjançant el projecte del Camí de Ronda; així com de les 25 platges i cales, rodejades per penya-segats i miradors. I ha encoratjat les persones assistents a gaudir de les vistes de Salou i de tota la seva costa i natura.

Així mateix, ha fet èmfasi a la gran aposta de Salou pel foment de la platja, durant tot l’any, com a altre nou producte turístic, per millorar la salut i benestar, i desestacionalitzar la temporada, a través de diferents activitats, com l’esport outdoor, junt al mar. Un treball que s’està duent a terme des del Patronat Municipal de Turisme, a través de la seva nova Oficina d’Innovació.

També ha assenyalat que els “blue spaces” també inclouen les fonts als espais urbans, les quals, a través del moviment d’aigua, generen “molt bones sensacions a les persones”.

Per la seva banda, la coordinadora del projecte i del Grup d’Anàlisi Territorial i Estudis Turístics (GRATET) del Departament de Geografia de la Universitat Rovira i Virgili, Marta Nel·lo, ha recordat que l’any passat ja s’havia treballat amb l’Ajuntament de Salou i el Patronat de Turisme, un projecte relacionat amb el ‘well-being”.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Els bars i restaurants, obligats a servir aigua gratuïta

Notícia següent

Trobat un home inconscient en un riu a Cerdanyola

Notícies relacionades