Diumenge, 1 de juny de 2025
És notícia

Salou millora el servei de neteja i de recollida de residus amb un nou contracte

Avatar photo
Una de les iniciatives més destacades del servei és la implementació d’una prova pilot de recollida de residus ‘porta a porta”

Salou va formalitzar el nou contracte dels serveis de recollida selectiva de residus, gestió de la deixalleria, neteja viària i de les platges, i de recollida d’oli usat i roba i calçat.

El termini de durada del contracte és de 12 anys, a partir de la data d’inici de prestació dels serveis, que es preveu a partir del 15 de maig de 2024.

L’acte de signatura del contacte va tenir lloc a l’Alcaldia, amb la presència de l’alcalde, Pere Granados, i el president de GBI PAPREC SA, Gustavo Buesa, a més de la directora general de l’empresa, Marta Ciurana, així com el regidor de Serveis Interns, Yeray Moreno; i el regidor de Neteja Viària i Gestió de Residus, Sebastià Domínguez.

Amb aquest important pas endavant en la millora de la recollida de residus, Salou es compromet a continuar millorant la qualitat de vida dels salouencs i salouenques i a treballar pel bon estat urbà, de l’entorn i la imatge de la ciutat.

Recordem que el  27 de setembre de 2023 el plenari municipal ja va aprovar l’adjudicació del contracte del servei a favor de l’empresa GBI PAPREC SA. Aquest contempla els serveis de recollida i transport de les fraccions resta, orgànica, envasos lleugers, paper i cartró, vidre, mobles, voluminosos i piles, poda i jardinería; així com el servei de neteja viària, neteja de platges, recollida selectiva de platges i gestió de la deixalleria fixa, deixalleries mòbils i mini-punts nets del municipi de Salou.

Característiques importants del nou servei

Una de les iniciatives més destacades del servei és la implementació d’una prova pilot de recollida de residus ‘porta a porta” a les zones més turístiques i comercials, on hi ha grans generadors de residus. Es tracta dels establiments ubicats als carrers Carles Buïgas, Colón, Montblanc, Brussel·les, Barbastre i plaça Venus.

Cal destacar també que milloraran els índexs de recollida selectiva i es reduiran els residus als carrers. També s’identificarà els infractors de les normes de recollida. Una altra millora és la recollida selectiva d’envasos als hotels per reduir el volum contenidors de carrer, la qual cosa millorarà l’aspecte de la ciutat.

Hi haurà un equip de neteja diürn, que repassarà els contenidors abans de la recollida; i durant els mesos d’abril a octubre s’incrementarà la freqüència de recollida de cartró comercial, passant de 3 a 6 dies setmanals.

A l’estiu, les papereres de la zona de platja es buidaran 4 cops, enlloc de 2. I es crearà una brigada nocturna per netejar els residus generats durant la nit.
En definitiva, el nou contracte d’escombraries té com a finalitat assolir la màxima qualitat de l’espai públic i l’increment de recollida selectiva, per abordar els objectius fixats per la normativa de residus actual.

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

Port Tarragona licita el projecte de restauració de la Torre d’en Virgili de la Pineda

Notícia següent

Mollerussa supera en un 90% els requisits per obtenir el segell d’excel·lència de la UAB

Notícies relacionades