Salou reforça la seva marca internacional a la V Convenció de Turespaña

La V Convenció de Turespaña, un fòrum que reuneix més de 500 professionals, experts i representants institucionals de la indústria turística

09 d'octubre de 2025 a les 07:38h

El Palacio de Congresos de Cáceres és, des d’aquest dimarts i fins al 9 d’octubre, l’epicentre del debat sobre el futur del turisme a Espanya amb motiu de la V Convenció de Turespaña, un fòrum que reuneix més de 500 professionals, experts i representants institucionals de la indústria turística.

L’alcalde de Salou i president del Patronat Municipal de Turisme, Pere Granados, participa en aquesta trobada estatal amb una agenda intensa de reunions bilaterals amb consellers i conselleres de Turisme a l’exterior i amb directius d’empreses del sector.

Entre les trobades més rellevants hi figuren les mantingudes amb representants de les oficines de Turespaña a Dublín, Lisboa, París, Estocolm, Viena, la Haia i Tòquio, a més de contactes amb companyies estratègiques per al desenvolupament i la promoció turística.

Per a Salou, la seva presència en aquesta convenció és clau, en primer lloc, perquè es tracta d’un punt de trobada on coincideixen tots els consellers i conselleres de Turisme arreu del món, i, en segon lloc, perquè permet conèixer de primera mà les últimes tendències dels mercats internacionals i les preferències emergents dels turistes.

Aquest intercanvi facilita que Salou pugui definir noves vies de col·laboració i presència en mercats estratègics, obrir-se a nous segments interessats en la seva oferta i producte turístic i, alhora, reforçar els mercats tradicionals que donen solidesa al model turístic del municipi.

En definitiva, la participació de Salou a Cáceres respon a un objectiu clar: presentar els seus nous productes i atractius turístics i reforçar la seva projecció internacional. La capital de la Costa Daurada ha posat en valor una estratègia fonamentada en la diversificació, la sostenibilitat i el benestar, que li permet consolidar-se com a destinació mediterrània de qualitat i referent en experiències úniques.

En aquesta primera jornada del congrés, Salou ha donat a conèixer iniciatives vinculades al well-being, la cultura, l’esport, la gastronomia, l’enologia i el patrimoni natural, pilars que contribueixen de manera decisiva a la desestacionalització.

Segons Granados, ser presents a la Convenció de Turespaña "ens permet explicar el nostre projecte turístic i reforçar la posició de Salou als principals mercats internacionals. El nostre objectiu és consolidar-nos com a destinació mediterrània de qualitat, diversa i sostenible, capaç d’oferir experiències úniques que van més enllà del sol i la platja. Espais com aquest ens donen l’oportunitat de generar noves aliances i anticipar-nos a les tendències que marcaran el futur del turisme".

La convenció, organitzada pel Instituto de Turismo de España (Turespaña) amb el suport de la Junta d’Extremadura, ofereix tres dies de ponències, reflexions i debats amb més de 60 experts i 22 sessions dedicades a les experiències turístiques, la intel·ligència artificial, la sostenibilitat i l’Estrategia España Turismo 2030.

La inauguració oficial, que tindrà lloc aquest dimecres al matí, comptarà amb la participació del ministre d’Indústria i Turisme, Jordi Hereu; la presidenta de la Junta d’Extremadura, María Guardiola; i l’alcalde de Cáceres, Rafael Mateos.