L’àrea de Dinamització Econòmica de l’Ajuntament de Salou ha impulsat un conjunt de formacions online dins del Programa d’Ajut a la Transformació Digital i Tecnològica, en el marc del Pla de Reactivació Econòmica, creat arran la crisi de la COVID-19.
Es tracta de sessions de caràcter gratuït, obertes als empresaris / àries i treballadors / es locals dels sectors del comerç, els serveis i l’hostaleria de Salou.
L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha destacat “la bona actitud del teixit empresarial salouenc que, en tot moment, s’ha mostrat proactiu per adquirir nous coneixements i endinsar-se en el món online i de les noves tecnologies”.
Per la seva banda, el regidor de Dinamització Econòmica, Hèctor Maiquez, ha manifestat que “des de l’àrea, vam decidir fer aquestes formacions perquè molts empresaris i empresàries del municipi ho van sol·licitar”. Per aquesta raó, “vam considerar necessari fer-ne, per tal que tothom que vulgui formar-se, ho pugui fer i el teixit comercial se senti acompanyat i assessorat, de forma continuada, en el decurs d’aquest període de grans canvis”.
La finalitat d’aquestes formacions és que les persones assistents obtinguin uns coneixements i habilitats bàsiques en l’ús de noves tecnologies, màrqueting i venda online, E-commerce, Netiqueta, estratègies de comunicació, webs, xarxes socials i competències TIC, entre d’altres qüestions. També les ajuda a mantenir els vincles amb els clients i les dona les pautes per a la reorientació dels negocis i la millora de la competitivitat.
S’han fet formacions sobre WhatsApp Business; com vendre, de manera efectiva, amb
Missatgeria Instantània i xarxes socials; aplicacions mòbils que em poden ser útils per al nostre comerç; com fer venda online. Ara queden per fer un conjunt de webinars sobre mesures de prevenció, perquè els negocis esdevinguin ‘establiments segurs’; i tindran lloc els propers dies 25 i 26 de maig, on es podrà triar segons el tipus de negoci: perruqueries i estètica; restauració; moda; o comerç en general.
Aquestes formacions tenen com a objectiu donar a conèixer a les persones responsables del negocis les pautes i protocols necessaris per tal que la clientela tingui la màxima sensació de seguretat dins de l’establiment. També s’evitaran, així, pràctiques incorrectes; i els treballadors i treballadores tindran coneixement de com actuar, en cada moment, per reduir, al màxim, el risc de contagi.