L’Ajuntament de Salou informa que s’ha obert una nova convocatòria dels ajuts econòmics per a les despeses de subministraments de la llar (llum, aigua i gas), de l’any 2022. El termini per presentar-les començarà el proper 29 de maig, i finalitzarà el 21 de juliol de 2023 (ambdós dies inclosos).
Es cobrirà la despesa ja efectuada de llum, aigua i gas de l’any 2022, amb fins a 400€ en concepte de llum, fins a 150€ en concepte d’aigua, i fins a 100€ en concepte de gas, amb l’objectiu de reduir el gravamen que paguen les famílies amb menys recursos en conceptes com les despeses de subministraments de la llar realitzades durant els mesos entre gener i desembre de 2022 (ambdós inclosos). L’abonament de l’ajut es farà en un únic pagament.
Com a màxim, es podrà rebre fins a 650 euros, per persona beneficiària, ampliable, un 5%, en els casos de persones que puguin acreditar, d’acord amb les bases de la convocatòria, un grau de discapacitat igual o superior al 33%; família nombrosa; família monoparental/marental; o ser víctima de violència de gènere.
Aquestes ajudes es destinaran a totes aquelles persones físiques majors de 18 anys (o 16 anys, en cas d’emancipació legal); empadronades a Salou des del 2 de gener de 2022 i fins a la data de presentació de la sol·licitud; i que justifiquin dificultats econòmiques, sempre que compleixin els requisits específics descrits a les bases.
Les persones interessades poden demanar més informació a l’Espai Municipal d’Atenció Social (MAS), ubicat al número 11 del carrer Ebre; o bé trucant al telèfon 977 309 206. L’horari d’atenció és de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores (dimecres, tancat).
Les sol·licituds es podran lliurar, de forma telemàtica, a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, en aquest enllaç.
Així mateix, es podrà dur a terme, presencialment, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC), al vestíbul de l’Ajuntament de Salou, en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores. Es pot demanar cita prèvia per poder realitzar el tràmit, de forma presencial, a l’OAC, en aquest altre enllaç.
La documentació a aportar és: la instància de sol·licitud i la declaració responsable, segons model normalitzat; el DNI o NIE de la persona sol·licitant, així com dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys; l’acreditació de la composició de la unitat de convivència; l’acreditació dels ingressos econòmics de la unitat de convivència; la documentació específica per a valoració social; la documentació específica per comprovar el règim de tinença dels habitatges i la justificació de l’ajut; i el número de compte bancari.
Es pot consultar tota la informació a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Salou, en aquest enllaç.