Salou destina 145.000 euros d’ajuts econòmics per a les despeses de subministraments de la llar

L’àrea de Benestar, Serveis Socials i Igualtat de l’Ajuntament de Salou informa sobre la propera obertura del període de sol·licituds per a la concessió d’ajuts econòmics per a les despeses de subministraments de la llar (llum, aigua i gas), de l’any 2020. El termini per presentar-les començarà el dijous, 27 de maig, i finalitzarà el 27 de juliol de 2021 (ambdós dies inclosos).

Es cobrirà la despesa ja efectuada de llum, aigua i gas de l’any 2020, amb fins a 400 € en concepte de llum, fins a 150 € en concepte d’aigua, i fins a 100 € en concepte de gas, amb l’objectiu de reduir el gravamen que paguen les famílies amb menys recursos en conceptes com les despeses de subministraments de la llar ocasionades durant els mesos d’entre gener i desembre de 2020 (ambdós inclosos). L’import màxim que destinarà l’Ajuntament de Salou per a l’atorgament de les subvencions previstes en aquesta convocatòria serà de 145.000 €. L’abonament de l’ajut es farà en un únic pagament.

Aquestes ajudes estaran destinades a totes aquelles persones físiques majors de 18 anys (o 16 anys, en cas d’emancipació legal); empadronades a Salou des del 2 de gener de 2020 i fins a la data de presentació de la sol·licitud; i que justifiquin dificultats econòmiques, sempre que compleixin els requisits específics descrits a les bases.

L’alcalde de Salou, Pere Granados, ha manifestat que “aquests ajuts són un gran exemple de totes els que l’Ajuntament posa a l’abast de la ciutadania per tal de millorar la qualitat de vida i el seu benestar, especialment, en la situació que vivim actualment, provocada per la COVID-19, on moltes famílies i sectors econòmics del municipi s’han vist afectats per aquesta crisi”. També, ha afegit que “des del Consistori, hem augmentat la partida destinada a aquest ajut econòmic, atès que considerem que la llum, l’aigua i el gas són serveis bàsics i essencials per a la població, que han d’estar, sempre, garantits”.

Per la seva banda, la regidora de Benestar, Serveis Socials i Igualtat, Estela Baeza, ha assenyalat que “som conscients que en aquests moments és necessari donar tota l’ajuda possible a la nostra ciutadania per cobrir les necessitats bàsiques, com ara els subministraments de la llar, ja que la crisi provocada per la COVID-19 ha tingut un gran impacte al nostre municipi”.

En aquest sentit, la regidora ha explicat que “des de l’àrea ens hem marcat com a objectiu arribar a més ciutadans i ciutadanes, i evitar que aquests puguin arribar a situacions més precàries i evitar la pobresa energètica; així mateix la quantia màxima que podrà rebre cada persona ha estat augmentada a 650 euros, ampliable, un 5%”, en els casos de persones que puguin acreditar, d’acord amb les bases de la convocatòria, un grau de discapacitat igual a superior al 33%; família nombrosa; família monoparental/marental; o ser víctima de violència de gènere.

Les persones interessades poden demanar més informació a l’Espai Municipal d’Atenció Social (MAS), ubicat al número 11 del carrer Ebre; o bé trucant al telèfon 977 309 206. L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores (dimecres, tancat).

Les sol·licituds es poden lliurar, de forma telemàtica, a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ).

Així mateix, també es podrà dur a terme, presencialment, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) , al vestíbul de l’Ajuntament de Salou, en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores. Tanmateix, caldrà demanar cita prèvia per poder realitzar el tràmit, de forma presencial, a l’OAC, en aquest altre enllaç (FES CLIC AQUÍ).

La documentació a aportar és: la instància de sol·licitud i la declaració responsable, segons model normalitzat; el DNI o NIE de la persona sol·licitant, així com dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys; l’acreditació de la composició de la unitat de convivència; l’acreditació dels ingressos econòmics de la unitat de convivència; la documentació específica per a valoració social; la documentació específica per comprovar el règim de tinença dels habitatges i la justificació de l’ajut; i el número de compte bancari.

Es pot consultar tota la informació a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Salou, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ).

Redacció

La Ciutat és un diari de proximitat que cobreix tota l'actualitat local de les poblacions de Barcelona, Tarragona, Lleida, Terres de l'Ebre, Baix Gaià, Baix Penedès i Reus.

Missatges recents

Balaguer inaugura una nova edició de Fira Q

Fira Q se celebra els dies 26 i 27 d’abril, de 10 del matí a 9 del vespre, al pavelló…

1 hora fa

Iniciades les millores del sistema de climatització del LAUEsport

El centre esportiu LAUEsport ha començat aquest divendres amb les reformes per millorar les condicions climàtiques de les instal·lacions. La…

2 hores fa

Barcelona lliura 47 pisos públics per a persones grans a l’Eixample

L'Ajuntament de Barcelona ha lliurat aquest dissabte 47 pisos públics per a persones grans a l'Illa Germanetes, al barri de…

2 hores fa

Santa Coloma presenta la nova contracta de neteja

L’alcaldessa de Santa Coloma de Gramenet, Mireia González, ha presentat aquest matí a la Plaça de la Vila la nova contracta de…

2 hores fa

Els militants d’ERC Barcelona decideixen: Baró o Camacho

Els militants d'ERC a Barcelona estan votant telemàticament des de les 10 del matí per escollir la nova direcció de…

2 hores fa

VÍDEO | Un incendi crema en una industria de Can Tunis

Aquest matí, a les 11.33 h, els serveis d’emergències 112 ha rebut l’alerta d’un incendi en una gran pila de…

3 hores fa

Esta web utiliza cookies.