Salou desplega un dispositiu especial per garantir la seguretat durant la revetlla de Sant Joan

L’Ajuntament incrementa un 40% els efectius policials i estableix controls d’alcoholèmia i drogues per a una celebració segura i ordenada

22 de juny de 2026 a les 17:12h

L’Ajuntament de Salou posarà en marxa aquest dimarts a la tarda un dispositiu especial de seguretat amb motiu de la revetlla de Sant Joan. L’objectiu és assegurar que la festa transcorri amb normalitat, garantint una convivència pacífica en una jornada que registra una gran afluència de persones.

En aquest sentit, la Policia Local ampliarà els seus recursos humans amb un augment del 40% dels efectius habituals. Aquest reforç es focalitzarà especialment en els llocs on es concentra més gent, com ara zones d’oci nocturn, el front litoral i les principals entrades al municipi.

Control sobre fogueres i espais públics

Dins les mesures previstes destaca la supervisió estricta tant de les fogueres autoritzades com la detecció i prevenció d’encenalls no permesos. Això permetrà evitar possibles incidents, protegir les persones i salvaguardar l’entorn natural i urbà. Aquesta vigilància s’executarà en coordinació amb els serveis d’emergències i altres cossos policials.

Més seguretat viària i controls preventius

A nivell de mobilitat, s’intensificarà la regulació del trànsit als punts més saturats. A més, durant tota la nit es realitzaran controls preventius d’alcoholèmia i consum de drogues per tal de preservar la seguretat viària.

També està prevista una vigilància específica en espais d’oci i àrees habitualment concorregudes per evitar alteracions de l'ordre públic i garantir el compliment estricte de les normatives vigents.

Crida al civisme ciutadà

L’Ajuntament fa una crida clara a la responsabilitat individual i al civisme, perquè aquesta revetlla es desenvolupi sense incidències. Per això s’instal·laran cartells informatius als accessos a les platges que recordaran tant les normes d’ús dels espais litorals com les recomanacions bàsiques de seguretat.

A partir de les 4 hores del matí, agents de Policia Local començaran el desallotjament progressiu dels usuaris a les platges per facilitar el desenvolupament dels treballs extraordinaris de neteja. Així es pretén recuperar l’estat òptim del litoral abans que arribi el nou dia.

Col·laboració entre residents, visitants i serveis públics

El consistori demana explícitament la col·laboració tant dels veïns com dels visitants recordant que cal seguir estrictament totes les indicacions dels serveis policials i emergències. En paraules textuals: L’Ajuntament demana la col·laboració tant dels residents com dels visitants i recorda la importància de seguir les indicacions dels serveis de seguretat i emergències per gaudir d’una revetlla segura, responsable i respectuosa amb l’entorn i amb el descans dels veïns.

Sobre l'autor
Ismael Lobo
Ismael Lobo García
Veure biografia
El més llegit