Salou destina 240.000 euros d’ajuts econòmics per a les despeses de la llar

Ja es poden presentar les sol·licituds, des d’avui dilluns, 23 de maig, i fins al 21 de juliol de 2022; i cobrirà la despesa ja efectuada de llum, aigua i gas dels mesos de gener a desembre de 2021

L’àrea de Benestar, Serveis Socials i Igualtat de l’Ajuntament de Salou informa que ja es poden presentar les sol·licituds per a la concessió d’ajuts econòmics per a les despeses de subministraments de la llar (llum, aigua i gas), de l’any 2021. El termini per presentar-les comença avui dilluns, 23 de maig, i finalitzarà el 21 de juliol de 2022 (ambdós dies inclosos).

Es cobrirà la despesa ja efectuada de llum, aigua i gas de l’any 2021, amb fins a 400 € en concepte de llum, fins a 150 € en concepte d’aigua, i fins a 100 € en concepte de gas, amb l’objectiu de reduir el gravamen que paguen les famílies amb menys recursos en conceptes com les despeses de subministraments de la llar ocasionades durant els mesos d’entre gener i desembre de 2021 (ambdós inclosos). Enguany, l’Ajuntament de Salou destina per a aquesta convocatòria un total de 240.000 €. L’abonament de l’ajut es farà en un únic pagament.

Com a màxim, es podrà rebre fins a 650 euros, per persona beneficiària, ampliable, un 5%, en els casos de persones que puguin acreditar, d’acord amb les bases de la convocatòria, un grau de discapacitat igual a superior al 33%; família nombrosa; família monoparental/marental; o ser víctima de violència de gènere.

Aquestes ajudes es destinaran a totes aquelles persones físiques majors de 18 anys (o 16 anys, en cas d’emancipació legal); empadronades a Salou des del 2 de gener de 2021 i fins a la data de presentació de la sol·licitud; i que justifiquin dificultats econòmiques, sempre que compleixin els requisits específics descrits a les bases.

L’alcalde Pere Granados ha manifestat “la prioritat de l’Ajuntament i de l’Equip de Govern de garantir els serveis bàsics i essencials per a tota la població de Salou, com són la llum, l’aigua i el gas, per tal d’assegurar la seva qualitat de vida i benestar”.

Per la seva banda, el regidor de Benestar, Serveis Socials i Igualtat, David González, ha explicat que “atès que moltes famílies encara es troben en situacions complicades per la crisi provocada per la pandèmia, mantenim l’increment dels recursos destinats, respecte a l’any passat, per ajudar el màxim nombre de persones”.

Les persones interessades poden demanar més informació a l’Espai Municipal d’Atenció Social (MAS), ubicat al número 11 del carrer Ebre; o bé trucant al telèfon 977 309 206. L’horari d’atenció serà de dilluns a divendres, de 10 a 13 hores (dimecres, tancat).

Les sol·licituds es poden lliurar, de forma telemàtica, a través de la Seu Electrònica de l’Ajuntament, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ).

Així mateix, també es podrà dur a terme, presencialment, a l’Oficina d’Atenció Ciutadana (OAC) , al vestíbul de l’Ajuntament de Salou, en horari de dilluns a divendres, de 9 a 14 hores. Tanmateix, caldrà demanar cita prèvia per poder realitzar el tràmit, de forma presencial, a l’OAC, en aquest altre enllaç (FES CLIC AQUÍ).

La documentació a aportar és: la instància de sol·licitud i la declaració responsable, segons model normalitzat; el DNI o NIE de la persona sol·licitant, així com dels membres de la unitat familiar majors de 16 anys; l’acreditació de la composició de la unitat de convivència; l’acreditació dels ingressos econòmics de la unitat de convivència; la documentació específica per a valoració social; la documentació específica per comprovar el règim de tinença dels habitatges i la justificació de l’ajut; i el número de compte bancari.

Es pot consultar tota la informació a la Seu Electrònica de l’Ajuntament de Salou, en aquest enllaç (FES CLIC AQUÍ).