Rubén Viñuales treu pit dels primers 100 dies de mandat

Entre els 100 objectius que s'havien marcat, els socialistes asseguren que n'han complert 69 i que 24 es troben en procés

temps lectura-Temps de lectura: 3 minuts

Els 100 primers dies de mandat del govern socialista a Tarragona arriben a la seva fi i toca fer balanç. Per aquest període de temps, l’executiu liderat per Rubén Viñuales s’havia marcat 100 punts a desenvolupar, dels quals 69 s’han complert, 24 estan en procés i 7 no s’han pogut tirar endavant segons els socialistes. Així ho ha anunciat aquest matí l’alcalde en una roda de premsa conjunta amb tot el seu equip, on ha repassat punt per punt les qüestions que havien promès.

Encara que no hagi pogut tirar endavant la totalitat de les promeses en els primers mesos de mandat, Viñuales ha assegurat que han vingut a “canviar moltes coses” i que aquestes primeres accions aixequen els “fonaments” de la seva futura obra de govern. Alhora, ha reconegut que fa 100 dies van haver de fer un “exercici de responsabilitat i d’autoexigència alt”, un fet que ha produït que alguns temes quedin encara pendents. A més, ha volgut reafirmar-se com un govern “basat en el diàleg i les solucions a problemes que venen de lluny”.

Entre els punts que han pogut engegar, un dels més destacats és la neteja. Un tema que preocupa a la ciutadania i cueja des de l’anterior mandat. En primer lloc, ha reivindicat el nou contracte de la brossa: “L’anterior govern no va aconseguir en 4 anys que el contracte no quedés desert. En dos mesos, vam modificar-lo, el vam aprovar i hi ha 5 empreses que s’han presentat per resoldre el major problema de la ciutat. Són dades objectives”, destaca. D’altra banda, ha anunciat que el projecte estrella dels socialistes per dignificar l’espai públic i fer una neteja profunda, el Pam a Pam, començarà el pròxim 2 d’octubre.

L’alcalde Viñuales també ha valorat positivament la signatura del conveni per construir 192 habitatges de lloguer públic al PP10; el creixement d’efectius a la Guàrdia Urbana; el bus comercial; l’inici de la diagnosi dels equipaments culturals, prioritzant el Metropol; la reactivació de la platja per a gossos; les inversions a la Part Baixa per les inundacions, o la licitació dels nous busos urbans. En total, 69 propostes completades i 24 que ja estan engegades.

Pressupostos a la vista

Un dels principals reptes que haurà d’encarar el govern socialista en els pròxims mesos serà bastir una majoria suficient per aprovar els pressupostos. Viñuales ha descrit l’economia de l’Ajuntament com a “molt preocupant” i ha recalcat que explicaran aquesta  situació econòmica a la resta de grups amb “informes objectius”. Segons els socialistes, la intenció és pactar “un pressupost realitzable i que no deixi ningú enrere”.

Preguntat sobre si aquestes negociacions podrien desencadenar en una ampliació del govern, l’alcalde ha reconegut que els agradaria tenir estabilitat, però no vol repetir el ball de cadires que va escenificar l’anterior executiu. A més, ha criticat l’actitud “electoralista” de potencials aliats com els comuns, que van ser durs en el seu balanç dels primers 100 dies.

A banda dels pressupostos, també he repassat com avancen projectes com el POUM o la retirada de la plataforma del Miracle. En resposta a les acusacions dels republicans, Viñuales assegura que la plataforma es traurà i que han sigut ells qui han projectat què passarà en aquell espai quan s’enderroqui. Pel que fa al POUM, el govern apunta que estan aprofitant la feina feta anteriorment i hi estan aplicant modificacions amb el seu criteri, amb la intenció de tenir-lo llest pel 2025. Tot i això, no tanca la porta a què s’hagi de prorrogar.