Rosa Peral, principal condemnada pel conegut com a ‘crim de la Guàrdia Urbana’, ha presentat una demanda, de la presó estant, per la via civil contra Netflix i Arcadia Motion Pictures, plataforma productora d’El cuerpo en llamas, a les quals reclama 30 milions d’euros.
L’exagent, condemnada a 25 anys de presó com a coautora de l’assassinat de la seva parella (i company la Guàrdia Urbana de Barcelona) Pedro Rodríguez, considera que la ficció vulnera la protecció del dret a l’honor, a la pròpia imatge i a la intimitat personal.
I no només això sinó que també considera que s’han vulnerat els drets de la seva filla, menor d’edat, que també apareix representada. Així ho explica l’advocada de la presa, Núria González, a Europa Press, després que ho avancés El Periódico.
D’acord amb la lletrada, tenint en compte que fins al maig d’enguany la sèrie s’havia vist 26,6 milions d’hores a tot el món, han decidit reclamar 1 euro per hora reproduïda per a la nena pels danys morals i 10 cèntims per a Peral “per la imatge que se’n dona com a mare”.
Val a dir que, d’acord amb les dades del primer semestre del 2024, els subscriptors havien vist 29.400.000 hores de la sèrie.
La demanda, a què ha tingut accés Europa Press, sosté que Peral s’ha convertit en protagonista involuntària d’una sèrie en què apareix encarnada per Úrsula Corberó, una actriu “amb una semblança física evident” d’acord amb el text de la denúncia, cosa que fa que sigui “totalment reconeixible i identificable per a l’espectador”.
A més, manifesta que mai no va cedir els seus drets d’imatge ni va donar consentiment perquè s’interpretés una de les filles, que és menor d’edat.
Convé indicar arribats a aquest punt que la sèrie va realitzar modificacions pel que fa als fets i personatges reals, fent que en lloc de dues filles, la Peral de ficció en tingués només una.