L’Ajuntament de Reus crea la nova Oficina del Padró com a oficina d’atenció especialitzada en matèria d’empadronament i població. El nou servei s’ha ubicat a l’edifici d’Hisenda i Recursos Generals del carrer de Sant Llorenç, on comparteix espai d’atenció ciutadana amb el SAIC, el Serveis d’Atenció i Informació al Contribuent. Així, accedint per la porta principal, a la planta baixa de l’edifici, s’han ubicat sis noves taules per a l’atenció de tràmits vinculats a empadronament i, tot seguit, sis taules del SAIC, a més d’un nou i ampli espai com a sala d’espera.
La nova oficina d’atenció, s’adscriu al Servei de Població que fins ara es trobava a les dependències de l’Antic Hospital i que es reubica a l’edifici d’Hisenda i Recursos Generals. Aquest servei es reforça amb quatre persones més directament destinades a l’atenció ciutadana per millorar el servei que fins ara es donava i agilitzar tots els tràmits.
Les persones interessades a empadronar-se, aconseguir un volant d’empadronament o qualsevol altre gestió relacionada amb població, de forma presencial, ja no s’han d’adreçar a l’OAC sinó a les noves oficines del carrer de Sant Llorenç.
Manel Muñoz, tinent d’alcaldessa i regidor delegat de l'àrea de Serveis Generals, Hisenda i Bon Govern, afirma: "La creació de la nova oficina ha de suposar una millora notable del servei. No només millorem l’espai on està ubicat, sinó que el fem molt més accessible i reforcem de forma considerable l’atenció a les persones. És un redimensionament dels recursos destinats a l'atenció ciutadana i al volum de tràmits que gestiona per millorar el servei i garantir els drets de la ciutadania".
El mapa de l’atenció especialitzada el configuren ara les següents oficines:
- OAC: Oficina d’Atenció Ciutadana
- SAIC: Servei d’Atenció i Informació al Contribuent
- OME: Oficina Municipal d’Escolarització
- OTE: Oficina Tècnica Empresarial
- Servei d’Habitatge
- Oficina del Padró i Població
Aquesta reorganització forma part d’un projecte més ampli de reordenació de l’atenció ciutadana en què està treballat l'Ajuntament de Reus i que preveu, també, una descentralització amb la creació de diferents punts d’atenció situats en els Centres Cívics, amb la imminent obertura d’un punt d’atenció ciutadana al Centre Cívic Gregal.