Aquest dissabte 31 de maig de 2025, l’Institut Roseta Mauri de Reus acollirà la novenaedició de la Festa pel Territori,una jornada reivindicativa, festiva i participativa queenguany girarà entorn de la gestió dels residus, la valorització dels recursos il’alimentació corresponsable. L’esdeveniment està organitzat per Xarxa Sud,unaplataforma de col·lectius i entitats del Camp de Tarragona compromesa amb la defensadel territori.
A partir de les 10:15 h, la jornada arrencarà amb una xerrada sobre la valorització delresidu i el cas concret del biogàs,una temàtica d’actualitat davant l’auge de projectesindustrials que poden afectar greument el territori i el medi ambient. Tot seguit, a les11:00 h, hi haurà una actuació musical de la coral Despertacor,que donarà pas a unataula rodona a les 11:30h amb el títol "Com convivim amb els residus?",on s’abordaranels reptes col·lectius davant la crisi de gestió de deixalles i l’impacte social dels gransprojectes de tractament.
A les 12:30h es proposa un taller d’alimentació corresponsable,pensat perreflexionar sobre el model de consum i producció alimentària i promoure pràctiquesmés sostenibles i arrelades al territori. La jornada clourà a les 13:00 h amb una balladade swing,una proposta festiva per acomiadar una nova edició de la Festa pel Territori.
Durant tota la jornada, també s’hi podrà visitar una fira d’entitats per visibilitzar elsdiferents col·lectius, entitats i lluites que defensen el territori.
Com en les edicions anteriors, totes les activitats són gratuïtes iobertes a tota laciutadania. Des de Xarxa Sud es fa una crida a participar-hi activament per seguirconstruint, des de la base, una alternativa al model de creixement i explotació queamenaça el territori.