L'Ajuntament convoca els agents econòmics i socials a la primera Cimera per a la Reactivació Econòmica de Reus

31 de març de 2020 a les 12:44h

L'Ajuntament de Reus ha convocat els agents econòmics i socials de la ciutat a la Cimera per a la Reactivació Econòmica de Reus, amb l'objectiu d'analitzar la situació actual del teixit econòmic de la ciutat generada amb del decret de l'estat d'alarma i la paralització de l'activitat econòmica. La cimera ha de servir per identificar conjuntament necessitats presents i futures de les empr eses i comerços de la ciutat, i consensuar propostes de reactivació en l’àmbit municipal per mitigar-ne els efectes.

L'obligat tancament de comerços i empreses, amb la conseqüent caiguda d’ingressos i la proliferació d’expedients de regulació temporal d'ocupació, fa preveure un increment significatiu de la taxa d’atur a la ciutat, a la qual cal donar-hi resposta amb previsió i de manera proactiva.

La col·laboració amb els agents socials i econòmics ha de permetre definir conjuntament propostes d'acció que vagin més enllà de les mesures socials i econòmiques que el Govern de Reus va aprovar els primers dies de l'estat d'alarma per ajudar al conjunt de la ciutadania, a les empreses i a les famílies.La Cimera per a la Reactivació Econòmica de Reus celebrarà la seva primera reunió aquest dijous 2 d'abril a través de videoconferència. Hi han estat convocats els representants de les entitats següents:

Cambra de Comerç de Reus.APIRPIMECCEPTA/Foment Reus EmpresarialClúster TICUnió de Botiguers de Reus.CC El PallolEl Tomb de ReusLa Fira Centre ComercialEix Comercial Passeig PrimFacultat de Ciències Econòmiques i EmpresarialsCCOOUGTPer part de l'Ajuntament, formen part de la cimera l'alcalde de Reus, la vicealcaldessa, la regidora d'Hisenda, el regidor d'Empresa i Ocupació, la regidora d'Economia i Coneixement, i la regidora de Promoció de Ciutat.