Afegir La Ciutat com a font preferida de Google de forma gratuïta
Estigues informat amb les últimes notícies d'actualitat
L’Ajuntament de Reus ha tancat la liquidació del pressupost municipal de 2025 amb un superàvit de 2,7 milions d’euros. D’aquesta quantitat, 1,7 milions es destinaran a amortitzar deute i el milió restant es dedicarà a diverses inversions considerades prioritàries, especialment en els àmbits de l’habitatge, la via pública, la cultura i el medi ambient.
L’alcaldessa, Sandra Guaita, i el regidor de Serveis Generals, Hisenda i Bon Govern, acompanyats pels portaveus dels tres grups municipals que integren el govern, han presentat la liquidació dels comptes i les principals línies d’inversió derivades del romanent positiu.
Habitatge assequible com a principal inversió
L’actuació més destacada és la promoció d’habitatge assequible públic. En aquest sentit, 440.000 euros del superàvit es destinaran a l’enderroc de la nau situada a l’avinguda del Carrilet. L’objectiu és posar el solar a disposició de la Generalitat de Catalunya perquè es pugui construir habitatge assequible dins la segona convocatòria del Pla 50.000. Les primeres estimacions apunten a una promoció d’uns 40 habitatges.
Inversió en cultura i espai escènic
En l’àmbit cultural, la segona partida més important és de 200.000 euros, que es destinaran a l’escenografia del Centre Catòlic, actualment en obres per transformar-se en el futur Centre d’Arts Escèniques.
Millores a l’espai públic i ciutat verda
La resta d’actuacions se centren principalment en la millora de l’espai públic i la transformació de la ciutat cap a un model més verd i segur. Entre les actuacions previstes destaquen:
- 50.000 euros per a millores a camins
- 50.000 euros per a millores a rieres
- 50.000 euros per a la zona de jocs infantils de la plaça de la Sardana
- 50.000 euros per a la millora de la jardineria de la plaça de Teresa Miquel i Pàmies
- 150.000 euros per a l’arranjament de la vorera de l’avinguda Pere el Cerimoniós
- 50.000 euros per habilitar una zona de jocs infantils al Parc Bellissens Sud
- 40.000 euros per a la instal·lació d’elements reductors de velocitat
- 9.500 euros per a la instal·lació de velocímetres per a patinets
Finances sanejades i alta execució pressupostària
El consistori destaca que les finances municipals es mantenen sanejades, amb un romanent de tresoreria positiu, un coeficient d’endeutament baix i un període mitjà de pagament a proveïdors molt inferior al límit legal.
El grau d’execució del pressupost corrent se situa en el 95%, amb especial pes de partides com neteja i medi ambient (22,9 milions d’euros), serveis socials i promoció (17,4 milions), seguretat i mobilitat (16,7 milions), educació (12,06 milions), habitatge i urbanisme (10,9 milions) i cultura (7,8 milions).
També es destaca la reducció del deute municipal. La ràtio d’endeutament ha passat del 57,8% el 2024 al 55,7% el 2025, mantenint-se molt per sota del límit legal del 110%.
Finalment, el període mitjà de pagament a proveïdors és de 10 dies, una xifra significativament inferior als 30 dies establerts per llei i millor que la mitjana d’altres administracions públiques.