Quatre centres educatius de Reus reben el Segell de la Xarxa de Centres per la Igualtat

El segell de la Xarxa de Centres per la Igualtat s’atorga després que aquests instituts hagin dut a terme una auditoria en matèria de coeducació, en què avaluen les seves accions i en fan un retorn a l’Ajuntament de Reus

05 de novembre de 2025 a les 14:25h
Actualitzat: 05 de novembre de 2025 a les 14:45h

Quatre instituts de la ciutat han rebut el segell de la Xarxa de Centres per la Igualtat, que els reconeix com a centres compromesos amb la incorporació de la perspectiva de gènere en el treball diari per contribuir a avançar cap a una societat més justa i equitativa.

L’alcaldessa de Reus, Sandra Guaita; la regidora de l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials, Anabel Martínez, i el regidor de Joventut, Daniel Marcos, han estat els encarregats de lliurar aquests segells en un acte que ha tingut lloc aquest dimecres, 5 de novembre al Saló de Plens de l’Ajuntament de Reus. Durant l’acte s’ha projectat un vídeo sobre les activitats que l’alumnat referent d’igualtat ha fet durant el curs 2024-2025 i s’ha presentat el videoclip d’una cançó creada pels i les joves durant el curs.

Els centres reconeguts són els instituts Baix Camp i Gabriel Ferrater i Soler, l’Institut Escola Pi del Burgar i el Col·legi Sant Josep. Aquest és el novè any que se certifica aquesta tasca, i l’institut Gabriel Ferrater i Soler compta amb aquest segell des de la primera edició. L’any 2024, l’experiència «Xarxa de Centres per a la Igualtat. Referents d’Igualtat de Reus» va ser reconeguda com a Bona Pràctica en l’àmbit d’Educació i inclosa en el Banc de Bones Pràctiques dels Governs Locals de Catalunya (BBP) de la Federació de Municipis de Catalunya i la Fundació Carles Pi i Sunyer d’Estudis Autonòmics i Locals.

El segell de la Xarxa de Centres per la Igualtat s’atorga després que aquests instituts hagin dut a terme una auditoria en matèria de coeducació, en què avaluen les seves accions i en fan un retorn a l’Ajuntament de Reus. A més, també han comptat amb alumnes de 4t d’ESO que han participat com a Referents d’Igualtat, amb l’objectiu de formar joves que puguin transmetre entre els seus iguals una perspectiva igualitària i contrària a les violències masclistes i LGTBI-fòbiques en les relacions entre companys i companyes.

Els centres que han fet aquesta reflexió i han aportat resultats sobre com treballen la igualtat de gènere són els que han rebut el segell, que es lliura cada any en funció de la tasca feta.

Xarxa de Centres per la Igualtat
La Xarxa de Centres per a la Igualtat de Reus neix del projecte «Referents d’igualtat», impulsat de manera coordinada entre l’Àrea de Serveis a les Persones i Drets Socials i la Regidoria de Joventut de l’Ajuntament de Reus. El projecte suposa un pas més per tal que la prevenció de les violències masclistes i les relacions abusives es treballi a partir de la implicació de tota la comunitat educativa del centre.

L’objectiu és crear una xarxa de centres de secundària que treballin per la igualtat i esdevinguin referents en aquest àmbit.

Amb el lliurament del segell, l’Ajuntament de Reus reconeix públicament els centres que han adquirit el compromís d’assolir la igualtat entre gèneres, i de contribuir a l’erradicació dels micromasclismes, actituds sexistes i androcèntriques, i les violències masclistes i LGTBI-fòbiques.