El Servei Meteorològic de Catalunya ha posat en alerta gairebé tot Catalunya per fortes ventades des d'aquest dijous i fins al matí de dissabte. Es tracta del primer gran tast de la tardor d'enguany a casa nostra després de viure l'octubre més càlid de la història.
Dijous a la tarda, primer avançament del vent
El vent farà acte de presència ja la tarda d'aquest dijous en algunes comarques. El Meteocat preveu que ja es podria arribar a ratxes de vent de fins a 70 km/h, localment més fortes, a zones de l'Alt Empordà i especialment al Camp de Tarragona.
El Priorat, el Baix Camp, el Tarragonès, l'Alt Camp, la Conca de Barberà i el Baix Penedès tindran activats avisos grocs que de cara a divendres seran taronges, amb ventades més fortes.
Divendres, ventades generalitzades
La situació es complicarà a partir del matí de divendres amb tota la meitat sud de Catalunya en alerta per vent. El Baix Camp, l'Alt Camp, el Baix Penedès i l'Alt Penedès tindran avisos taronges per vents que poden arribar o fins i tot superar els 80 km/h.
La resta de la meitat sud estarà en alerta groga, així com zones del Pirineu, on es poden produir nevades. S'espera precipitació a l'extrem nord del Pirineu, essent continuada a la Vall d'Aran, nord del Pallars Sobirà i de l'Alta Ribagorça.
A cotes mitjanes i elevades del vessant nord del Pirineu les acumulacions podran ser abundants (més de 20 mm). La cota de neu baixarà i se situarà al voltant dels 1.500 metres. Per sobre dels 2.000 metres del vessant nord del Pirineu es podran acumular entre 10 i 20 cm de neu, tot i que de forma local les acumulacions podran ser més abundants.
La tarda de divendres, els avisos taronges s'estendran també a les comarques del Pirineu, mentre que la intensitat de les ventades baixarà a la resta del país, tot i que es mantindran els avisos grocs.