Dijous, 15 de maig de 2025
És notícia

El president de l’APT estén l’acció comercial del Port de Tarragona fins a la Xina

Avatar photo
Saül Garreta forma part de la delegació de representants de Catalunya que acompanyen el conseller d’Empresa i Treball, Roger Torrent, en la missió comercial d’ACCIÓ

El president del Port de Tarragona, Saül Garreta, és una de les autoritats catalanes presents dins  de la delegació comercial a Xina organitzada per ACCIÓ en el marc del China Desk, una oficina que  treballa per potenciar la captació de plantes de producció, seus centrals i centres tecnològics  d’empreses xineses. El president Garreta estén així l’estratègia comercial del Port de Tarragona al  gegant asiàtic per captar inversió estrangera al port. 

La missió comercial catalana també mantindrà trobades amb altres multinacionals xineses del sector  del vehicle elèctric amb l’objectiu de posicionar Catalunya com una de les regions més atractives  d’Europa per establir-hi plantes productives. És en el marc d’aquestes trobades que el Port de  Tarragona oferirà la ZAL de Vila-seca com a un dels punts més atractius de Catalunya per a la  ubicació d’un centre de producció relacionat amb la nova mobilitat elèctrica. 

La Zona d’Activitats Logístiques 

Port Tarragona està desenvolupament una Zona d’Activitat Logístiques (ZAL) en el terme municipal  de Vila-Seca, a tocar de la població turística de la Pineda. Es tracta d’una superfície de 92 hectàrees i el seu desenvolupament suposarà la creació de més activitats econòmica neta i de llocs de treball en una zona limítrofa amb l’activitat turística, la indústria química i l’espai protegit dels Prats  d’Albinyana. 

La urbanització i la comercialització d’aquests més de 900.000 metres quadrats de superfície dins  del recinte portuari suposa un creixement del 20,42% de l’espai portuari, el qual es destinarà a  activitats logístiques que generi un impacte positiu en els tràfics marítims que podria afegir entre 2,7  i 4,6 milions de tones més per any als 30-33 milions de tones que anualment registra el port, segons  alguns estudis. 

La ZAL està destinada a acollir inversions de tipus industrial o productiu i/o per a la instal·lació  d’activitats estretament vinculades al tràfic marítim i a productes amb valor afegit, com productes  manipulats, post industrials i precomercials o serveis com l’embalatge, l’etiquetatge o la paletització  de les càrregues, entre moltes altres activitats. Aquest nou espai també està dissenyat per convertir-se en un centre de transferència de càrrega de mercaderies, cross docking, que aportarà valor  afegit als tràfics del Port gràcies a la seva situació estratègica amb connexions que milloraran els  serveis actuals. 

En aquest moments, el Port de Tarragona està completant les obres de construcció dels accessos  terrestres a la ZAL. Les obres del vial que connectarà la Zona d’Activitats Logístiques i la rotonda  de La Piconadora avança a bon ritme amb la finalització del pas soterrat de la C31B. L’obra va  començar el passat estiu i té un termini d’execució de 12 mesos i un pressupost d’adjudicació de  5.258.338,78 € (IVA exclòs). La construcció d’aquesta connexió de la ZAL la dotarà d’un vial exclusiu

per vehicles pesats. Aquest nou accés permetrà connectar la Zona d’Activitats Logístiques amb les  vies d’alta capacitat A-7 i AP-7. L’Autoritat Portuària de Tarragona té previsió tenir la primera fase  d’obres acabada i que els vehicles puguin circular pel tronc de la C-31 amb normalitat ben aviat,  alhora que funcionin els enllaços del costat nord de la ZAL. La segona fase d’obres d’aquesta  connexió entre la ZAL i la rotonda de la Piconadora consistirà en la construcció dels enllaços del  costat sud de l’obra, i es durà a terme abans de l’estiu. Les obres s’estan executant actualment i es  preveu finalitzin durant el mes de juny de 2024.  

La construcció de l’altre accés a la Zal també avança segons el calendari previst. La rotonda d’accés  a la ZAL del Port Tarragona, projecte licitat pel Govern de la Generalitat el passat mes de juny de  2023 i sostingut econòmicament per part de l’Autoritat Portuària de Tarragona, està situada en  l’encreuament entre la C-31B, la TV-3146 i la carretera perimetral de la ZAL, facilitant d’aquesta  manera l’entrada de tot tipus de vehicles, especialment camions, cap a les empreses logístiques  que en un futur s’implantaran en la zona. L’obra també inclourà la construcció dels ramals de  connexió i tasques complementàries i compta amb una inversió prevista de 3,1 milions d’euros (amb  IVA) i les obres es van iniciar aquest mes de gener i tenen un termini previst de 10 mesos. 

L’espai natural dels Prats d’Albinyana 

El passat 5 d’abril es va reunir per primera vegada la comissió de seguiment mediambiental de les  obres de restauració de l’espai natural dels Prats d’Albinyana inclosos dins de la Xarxa Natura 2000  i situats a tocar de la ZAL. Aquest acte marca el punt d’inici de les obres de restauració que tindran  un durada de 12 mesos i un pressupost assignat de 2,3 milions d’euros. L’actuació és una mesura  compensatòria inclosa en el Pla Especial urbanístic de la ZAL. 

Els Prats d’Albinyana és un espai natural de gran valor mediambiental i paisatgístic amb una  extensió total de 37,78 hectàrees. El passat 25 d’octubre, l’APT va licitar l’execució del projecte de  recuperació d’aquesta zona humida amb l’objectiu de restaurar els hàbitats i ecosistemes propis  d’aquest espai natural protegit i potenciar els elements d’interès ecològic, naturalístic i sociocultural  presents. 

La primera fase d’obres durà a terme el tancament perimetral de tota la zona per continuar amb el  moviment de terres. La primera intervenció consistirà en la restauració de l’espai natural. La segona  actuació consistirà en la construcció d’una llacuna de 107.700 metres quadrats i d’una illa de 26.990  metres quadrats, juntament amb la creació d’un bosc de ribera que envoltarà la llacuna i connectarà  amb la platja existent. Amb aquesta actuació es vol recuperar la vocació de zona humida de l’espai.  I, finalment la tercera línia d’actuació es tracta de la finalització de les accions de consolidació  arqueològica del conjunt patrimonial de l’antiga vil·la romana de Cal·lípolis, com són, la neteja i  l’eliminació superficial del paviment dels camins que creuen el jaciment i la consolidació de les  estructures existents. 

Total
0
Shares
Deixa un comentari

L'adreça electrònica no es publicarà. Els camps necessaris estan marcats amb *

Notícia anterior

El procés participatiu sobre la transformació verda de Granollers, en marxa

Notícia següent

Reus millorarà el tractament d’aigües residuals amb 1,6 milions d’inversió

Notícies relacionades